Avatar billede mike@work Praktikant
20. marts 2003 - 10:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trusted domains !

Jeg har 5 lokationer som ligger spredt i det ganske danske land. Disse 5 lokationer har hver især deres egen filserver som også fungere som pdc. 2 af lokationerne køre NT4 server og resten Win2000 Server.

De 5 lokationer kører hver deres eget IP subnet og er bundet sammen i et stjerne-net af VPN forbindelser.

Nu kommer mit 100points spørgsmål så: Hvordan laver jeg en server som truster de lokale PDC'er ?!?

Jeg har forsøgt med LMHOSTS men den er jævnt ligeglad - Er heller ikke sikker på det er korrekt det jeg har gjort !
Avatar billede webcon Nybegynder
20. marts 2003 - 10:49 #1
Du skal på W2K serverne gå i "administration" - "Active Directory Domains and Trusts" - vælge pgl. server hvor der skal trustes fra, højreklik, vælg "egenskaber", under fanebladet "Trusts", og tilføjer de øvrige servere, hvor du skal have trust til/fra, med angivelse af server navn og password.

Hvis du laver trust mellem server1 og server2, skal du angive trusten både på server1 som server2.
Avatar billede mike@work Praktikant
20. marts 2003 - 10:57 #2
Jeps, den del er jeg med på - Men I og med at serveren ikke står på samme subnet, og "kun" snakker sammen gennem VPN, så får de jo ikke hinandens broadcast meddelser. Det betyder at min WIN2000 box siger den ikke kan finde domainet, som jeg forsøger at truste.

Hvordan knækker jeg den del ?! Jeg har forsøgt at oprette alle serverne i LMHOSTS på følgende måde (Fiktive navne):
10.243.0.1  Server1  #PRE #DOM:Domain1
10.243.2.1  Server2  #PRE #DOM:Domain2
10.243.3.1  Server3  #PRE #DOM:Domain3
10.243.4.1  Server4  #PRE #DOM:Domain4

Men det hjælper ikke... Selvom jeg kører en "nbtstat -R" efterfølgende...
Avatar billede mike@work Praktikant
21. marts 2003 - 15:40 #3
Hmm ok !