Avatar billede jesspedersen Nybegynder
19. marts 2003 - 18:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Videoredigering fra DVD,TV,digital box til computer.

Hej!

Jeg ville lige høre om man kan koble sin stationære DVD og en Vision digital box til computeren, hvis man køber et pinnacle DC10+ kort?

Jeg vil nemlig gerne have lagt nogle af mine gamle dvd-skiver ned på min computer og redigere lidt i dem. Herudover vil jeg gerne grabbe nogle fodbold kampe over vision digital boxen. Derudover vil jeg også gerne optage nogle sportskampe fra TV'et.

Er det nok med et DC10+ kort?

Eller hvad vil I anbefale?

Tak!

Mvh
Jess P.
Avatar billede henninga Novice
19. marts 2003 - 23:06 #1
Ja - det er helt korrekt.
Du kan køre din video ind fra VHS-bånd, Fjernsyn etc på computeren, Redigere det og køre det ud på VHS eller DVD eller VCD.
Læs mere her om stikforbindelser osv.: http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=2&Langue_ID=2
HenningA
Avatar billede jesspedersen Nybegynder
19. marts 2003 - 23:11 #2
Du er sikret dig pointene, hvis du kan svare lidt mere fyldestgørende på mit spørgsmål.

Jeg er egentlig godt klar over at jeg kan køre fra fjernsyn og video ind på DC10 kortet. Men mit spørgsmål var mere om jeg kunne køre vision digital signalet og DVD signalet ind på kortet? og gøres dette ved af S-VHS eller?
Avatar billede henninga Novice
19. marts 2003 - 23:29 #3
Du har mulighed for at køre ind v.hj.a. Phonostik (Composite) eller mini Dinstik (S-Video (S-VHS)). Så hvis der er S-video udgange på dit udstyr kan du køre det ind i computeren derfra.
Og dine udgange er de samme.
Til audio benytter du dit lydkorts linieindgang (AUX).
Den henter video i MJPEG med en kvalitet fra 3:1(bedst) og ned til 100:1 (dårligst). PAL standard med 25 billeder i sekundet.
Når det er MJPEG kommer billederne ind i størrelsen 768x576 (som er standard).
Du kan så gemme din færdige video på VHS, VCD , SVCD eller DVD. Alt efter hvad du har.
HenningA