Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 16:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Geforce!

Jeg har et problem med spil når jeg har kørt i ca en time går den ud af spillet og ud i Windows jeg har en Athlon 800 med Asus k7m bundkort 256 mb ram
geforce 6800 og det er i alle spil
hjælp?
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:03 #1
Nyeste drivere og directx 8, kan måske hjælpe.
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:04 #2
Det kan pgså være et varme problem der skaber ustabilitet.
Kan du se hvor varm din cpu er når du går ud af spillet?
Det kan også være grafikkortet, der bliver for varmt.
Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 17:08 #3
jeg kører i øjeblikket med 3,75 drivere direktx 7,1a jeg tror ikke det har noget med varmen at gøre da det først er efter en time den går ud så genstarter jeg og så gåe det igen ca en time inden den går ud...
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:10 #4
Prøv alligevel at holde øje med din temp, på cpu og grafikkort, når det sker.
Ellers så hent directx 8 og se om det hjælper.
Den er blevet frigivet og kan blandt andet hentes hos www.gamereactor.dk
Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 17:18 #5
ja jeg ka godt prøve men tror ikke det er direktx der er problemet, jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det!!!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. november 2000 - 17:20 #6
Fra spillene og ud i Windows? ..Har du pauseskærm slået sat til at aktiveres ved 60 minutter idle?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. november 2000 - 17:21 #7
euwps.. manglede et \"/\" mellem slået og sat.. =)
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:21 #8
Nej, men det er da et forsøg værd.
Jeg kigger lige forbi i aften engang så, hvis du vil teste dine spil en times tid eller tre.
Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 17:22 #9
Nej jeg har ikke en pauseskærm sat til
Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 17:51 #10
men jeg har også tænkt på det med tiden men ka ikke finde nogle instillinger der minder om noget med at den sku slå fra ved ca en times kørsel hmmmm?
Avatar billede xafion Nybegynder
12. november 2000 - 18:26 #11
Hejsa.

Det der med varmen er lidt noget fis. Der er ingen PCer der bliver overophedet. Ikke med mindre at nogle har haft små fingre nede ved CPU kontakten....Ligesom mig..hehe..

:)

Anyways.
Det kan ikke være varmen hvis du kan genstarte og så spille en time igen.

Dette kan f.eks. være rammen der løber op (men så stinker du VIRKELIG)  - hvis du har over 32mb ram så skulle der ikke være noget problem. Jeg kører selv med 64.

Jeg har haft samme problem med..hvad var det nu..Hmm..
Tror det var Ultima 9. Eller.. nej.. Hmm..heh..
Det var ihvertfald pisse irreterende. Den gik gerne ud midt i det hele. Det gjorde den også med Fallout 2 og Baldur\'s Gate (1).

Som Mr.Krusell kommenterede, er det altid en god idé at have seneste udgave af DirectX samt andre drivere.
Dette gælder dog ikke for Windows genren. TVÆRTIMOD!    -->>>  <b>Jeg anbefaler IKKE Windows ME.. shit.. jeg skulle bare minimere et vindue så gik den ned..arg!</b> <<<--

Anyways.

Det er højt sandsyndligt RAMMEN fordi du kan jo genstarte (og så får du free cache + ram) og så spille 1 time igen.

Det kan også være 3D accelerator rammen, hvis du har et lille uselt 8mb acceltator kort..men det var jo GeForce ik? :|

Jeg synes det er lidt mærkværdigt.

Ellers foreslår jeg at du kontakter spil producenten omkring tekniske problemer. Eller evt. 3D accelator producenten.

Disse kan have erfaringer om sådanne problemer og kan højst sandsyndligt hjælpe dig.

Det er også altid en god idé at have spillet patchet til nyeste udgave :)

Hvad var det foresten for et spil ?

Mange Venlige Hilsner
<b>Xafion</b>

Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 18:34 #12
En computer kan da sagtens blive overophedet.
Hvis køleren bliver skubbet lidt, der er kommet meget støv i den så den køre langsommere eller mand spiller mere og mere krævende spil og grafikkort skal klare mere og mere eller man har placeret maskinen et andet sted, hvor der er varmere.
Og nogle produkter køles meget hurtigt af når de ikke bliver brugt, så det kan godt være at de lige kan klare en time til når man har været ude af spillet.

krusell
Avatar billede xafion Nybegynder
12. november 2000 - 19:34 #13

heh

hvad så med at trykke alt+tab hver halve time og så lige tisse en tår?
Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 22:37 #14
det hjalp faktisk en hel del at hente direkt x 8,0, den har faktisk ikke brudt ud af spillet siden og har lige spillet UT i 3,5 time så tak tak.....
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 23:43 #15
Cool.
Glad for at kunne hjælpe :-)

krusell
Avatar billede denboj Nybegynder
13. november 2000 - 22:22 #16
jamman// så vidt jeg husker er der også kommet nogle BIOS opdateringer til K7M - det kunne være du skulle prøve dem ad :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
13. november 2000 - 22:23 #17
xafion// jeg havde en computer med i en bil i sidste uge - konsekvensen var at køleren blev rystet halvt af - så det du siger er noget pjat
Avatar billede xafion Nybegynder
14. november 2000 - 10:40 #18
bah..
som jeg sagde, med mindre der er en deffekt. At det er blevet pillet.
Det inkluderer deffekte coolere..

Og jeg indrømmer, ja, måske kan de godt bliver overophedet. Men det sker sku sjællent hvis du har alting i orden. og ikke har pillet ved clockfrekvensen.

Anyways. Jeg pjatter ikke.
Avatar billede jamman Nybegynder
15. november 2000 - 15:55 #19
Mit K7M er lige blevet opd. men det kører sådan set godt nu lige!!!
Avatar billede ikarius2000 Nybegynder
23. december 2000 - 14:50 #20
Jeg har fuldstændigt samme problem. Hvordan opdatere jeg mit Mobo (K7M). Har været inde på asus.com og hentet en fil hvad skal jeg med den?