Avatar billede pri Nybegynder
19. marts 2003 - 09:53 Der er 12 kommentarer

Logonpauseskærm aktiv selvom ingen er valgt

Jeg har nogle win2k workstations som bliver ved med at låse PC, så der skal trykkes ctrl-alt-del hver morgen.
Der er ikke aktiveret noget under pauseskærm.
Er der et eller andet sted i registreringsdatabasen som jeg kan justere på?
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 10:57 #1
i kontrolpanel under bruger og avanceret fjernfluebenet i "sikkert logon" så skal de ikke trykke ctrl-alt-del længere
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. marts 2003 - 10:59 #2
Hvis de logger på en W2K DC, kan det være sat i en GP.

JP
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 11:01 #3
nåå ja det har jeg lige glemt :), men plejer alligevel at kunne omgåes sådanne (men desværre ikke altid)
Avatar billede pri Nybegynder
19. marts 2003 - 11:54 #4
Hvad er GP
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 12:03 #5
Group Policy
Avatar billede pri Nybegynder
19. marts 2003 - 14:01 #6
Det skal lige siges at maskinen slukkes/genstartes ikke, derfor er det mystisk at den alligevel går i lås.
Ved opstart bruger jeg et autologon program, så det er ikke et problem ved opstart
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 15:06 #7
Du skriver du har været under pause skærm, har du så prøvet at klikke på strømstyring og så avanceret om der er "flueben" i spørg efter adgangskode når computeren forlader standby !
Avatar billede pri Nybegynder
19. marts 2003 - 15:08 #8
Ja alt er slået fra under stømstyring
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 16:10 #9
så har jeg ikke flere bud! ihvertfald ikke steder jeg kender
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. marts 2003 - 09:54 #10
kenp> Omgå? Det må du vist hellere uddybe. En GP bliver lagt på maskinen, så snart den booter (Machine Policy) eller når brugeren logger ind (User Policy). Dette kan svjv. under ingen omstændigheder omgås.
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2003 - 10:07 #11
hvis en bruger er adm. på maskinen, kan man da lave om på gp alligevel!
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. marts 2003 - 11:02 #12
Nej. Du kan ikke som lokal adm. ændre i en GP i AD.