Avatar billede martinheick Nybegynder
19. marts 2003 - 08:10 Der er 7 kommentarer

Skjulte filer ????

1. Min harddisk er 6 GB

2. Når jeg højreklikker og tjekker "properties" på folderne er der 3,305 GB

3. Når jeg højreklikker og tjekker "properties" på c: er der 5,050 GB

Hvor er de 1,745 GB ????????? og hvordan kan jeg frigive dem, da jeg har brug for pladsen.

På forhånd tak
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. marts 2003 - 08:12 #1
Prøv at køre e diskoprydning:
startmenu -> tilbehør -> systemværktøj -> Diskoprydning
Avatar billede martinheick Nybegynder
19. marts 2003 - 08:23 #2
Har kørt den
Avatar billede boris Mester
19. marts 2003 - 08:29 #3
Filerne ligger i sektorer på harddisken og derfor tror jeg ikke der er noget mærkeligt i, at en mængde filer totalt fylder mere ned summen af de enkelte filer.
På Windows2000 kan du vælge diskkomprimering for ats pare plads.
Du kan også selv vælge at tage en større mængde data, som du ikke bruger dagligt, og komprimere dem.
Husk også når du tæller, at f.eks. en KB er mere end 1000 bytes osv.
Avatar billede muleman Nybegynder
19. marts 2003 - 08:30 #4
Kan det det passe, at du kører Win XP og har slået systemgendannelse til(højreklik-denne computer-systemgendannelse...), hvilket sluger over 10% af den samlede diskplads? slå den fra og se løjer (hvis du tør!):)

muleman
Avatar billede peet-49 Novice
19. marts 2003 - 08:43 #5
Tjek hvor meget plads, der er reserveret til papirkurv.
Avatar billede martinheick Nybegynder
19. marts 2003 - 09:33 #6
Takker for kommentarne. Jeg tror, at det noget af den skjulte plads er blevet optaget af "system restore" og papirkurven. Jeg har nu reduceret begges plads, så der nu er frigivet 500 MB.

Hvis man ser på størrelserne på de to nu er der stadig ca. 1 GB, som jeg stadig ikke kan forklare (jeg regner i "size on disk").
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 09:48 #7
Der er jo også en del af det som er swapfil, og den er normalt sat til 1½ gang den mængde ram du har (som minimum)