Avatar billede hr_k Nybegynder
19. marts 2003 - 07:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

en god debugger til PL/SQL

Hej

Er der en der kender til en god debugger til PL/SQL således man kan få skrevet til skærmen under eksekveringen et program? og ikke som med dbms_sql.put_line('') som først flusher buffer når programmet er fuldendt.
Avatar billede nosjns Nybegynder
19. marts 2003 - 07:51 #1
Vi bruger PL/SQL Developer fra Allround Automation. Jeg ved ikke om det er sådan noget, du er på udkig efter.

Se: http://www.allroundautomations.com/
Avatar billede hr_k Nybegynder
19. marts 2003 - 08:09 #2
Tak for det, men det skal helst være noget mere simpelt, da jeg allerede bruger TOAD som udviklingsværktøj og den har samme funktionalitet. Det jeg er på udkig efter er en måde således man kan se hvorlangt programmet er noget vedhjælp af simple udskrifter som dbms_output.put_line('') tilbyder. Det skyldtes at programmer tager på nuværende tidspunkt 2 timer at eksekvere!!
Avatar billede teepee Nybegynder
19. marts 2003 - 09:20 #3
Jeg har flere gange haft samme problem. Typisk laver jeg kald til en debug pakke. Denne pakke kan alt efter en parameter (global eller gemt i tabel) enten printe på skærm, eller i dit tilfælde "printe" til fil. Det plejer at hjælpe mig.
Avatar billede hr_k Nybegynder
19. marts 2003 - 10:31 #4
Det lyder som noget jeg godt kunne bruge, men hvad hedder den debug pakke du omtaler. Er det dbms_debug? eller en anden? og har du et eksempel?
Avatar billede teepee Nybegynder
19. marts 2003 - 11:26 #5
Jeg kan lige prøve at bladre i noget af min gamle kode, men basalt set er det en kald til en stored procedure der åbner en fil, og appender en debug linie. That's it. Det er typisk noget hjemmestrikket noget jeg plejer at bruge
Avatar billede hr_k Nybegynder
19. marts 2003 - 12:42 #6
Det må du meget gerne...