Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 16:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Anderledes Windows 98

Kan man implanterer en websiden men genveje til forskellige steder f.eks. spil, programmer, i baggrunden af ens skrivebord (under Windows 98se).
Det skal fungere ligesom et baggrundsbillede men med knapper. Jeg har selv prøvet lidt, men det er ikke rigtig lykkes, så jeg kunne godt tænke mig at vide, om det overhoved kan lade sig gøre?
Og hvis det kan, kan man så hente en færdig siden, hvor det er muligt at ændre billeder, knapper, genveje, m.m. meget let?. Det kunne har være fedt med et link eller to

Jeg håber på rigtig mange gode svar for jeg er træt af at kigge på mit Windows som det er nu.

Morten11
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 16:20 #1
Der kommer aldrig noget godt ud af Active Desktop, sådan har jeg det i hvert fald!
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 16:23 #2
Hvad med themes?
Det er ikke noget?
Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 16:26 #3
Themes ænder ikke på selve bagrunden kun knapper og lign, og det har jeg prøver men det er ikke det jeg søger her.
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 16:33 #4
Du kan da sagtens bare lave en hjemmeside med links til diverse programmer og spil.
Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 16:39 #5
ja men det skal ikke være en hjemmeside i et vindue det skal ligge i baggrunden af mit skrivebord som et billede!
det skal lige siges jeg ikke er en haj til html programmering jeg kan faktisk ret lidt. Så hvis der var nogle der kunne give mig en webside som jeg let kun ændre i og aktivere ved at bruge Active Desktop så kunne det være fedt!
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 16:44 #6
Så brug Frontpage eller et eller andet program til det, det kan ikke være vildt svært!
Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 16:48 #7
ja det gør jeg også men når jeg så har lavet en plat lille side hvor der en genvej til diablo2. og prøver at implanterer den i det Active Desktop så fungere knappen ikke eller windows vil starte IE og skriver noget kryptisk jeg ikke forstår.
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 16:50 #8
Ja ja, istedet for at sige at du vil have et billede som baggrund, siger du at du vil bruge en html fil, så kommer den bare til at ligge der ligesom et billede, det er så bare en hjemmeside. Og der kommer ikke til at være nogen vinduer
Og ja, til det her kan du sagtens bruge frontpage eller et andet wysiwig program.
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 16:52 #9
Hhm ok.
Jeg prøver at kigge på det lidt senere idag.
Har ikke så meget tid lige nu.
Skriver igen når jeg har fundet ud af lidt mere.

krusell
Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 16:54 #10
har nogle af jeg prøvet det?
Nå men ellers må jeg jo lige prøve det igen, med fornyet tro på at det kan lade sig gøre. men jeg tænkte på om jeg evt kunne bruge powerpoint fra offic?
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 16:58 #11
Jeg har lige prøvet med en lille side med et link til et spil.
Der skulle jeg så sige vælge mellem kør og download program, så du skal sætte din ie til automatisk at køre programmer og ikke downloade dem. Men det er altså ikke særlig fedt.
Hvorfor bruger du ikke bare en kombination af themes, baggrundsbillede og lægger nogle genveje ind selv?
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:01 #12
Det tager jo også længere tid at starte op, når der skal loades en html side, med links, billeder og hvad du nu finder på.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 17:01 #13
Dette kan kun lade gøre hvis du gider og sidde og trykke kør hver gang du skal åbne noget!
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:05 #14
Ellers windowsblinds kan jo også ændre udseended på dit desktop, mener jeg
Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 17:19 #15
jeg ville gøre det på denne måde da jeg synes der var muligheder i det, og det med themes, baggrundsbillede og lægger nogle genveje ind selv, har jeg jo gjort lige siden jeg fik win95 for snart mange år siden.
Men det med at starte op, synes jeg også tager meget lang tid! For lang tid. så jeg tror jeg dropper ideen og bevæger mig over i Linux\'s forunderlige verden igen og tak for svarene så pint falder således
Krussel
3rdpixel.hove
Avatar billede morten11 Nybegynder
12. november 2000 - 17:21 #16
ja der var jeg lidt for hurtig 49 til hver
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
12. november 2000 - 17:24 #17
Takker :)
Linux er også det eneste der er fremtid i!
Avatar billede krusell Nybegynder
12. november 2000 - 17:35 #18
Jep takker :-)