Avatar billede trygleren Nybegynder
18. marts 2003 - 22:48 Der er 11 kommentarer

Kan ikke modtage Fjernsupport !!

Hej,

jeg har et problem med at jeg ikke kan modtage fjernsupport. Jeg kan sagtens selv 'yde' fjernsupport, men andre kan ikke hjælpe mig. Det der sker, når jeg selv yder fjernsupport, er at der kommer en "Log på windows"-ting frem - denne bliver automatisk udfyldt og hopper videre og alt er klart. Problemet er bare, at når folk vil yde fjernsupport på min maskine, stopper den ved dialogboksen, som er helt tom. Jeg har prøvet at få dem til at skrive Hjælpeassistent direkte ind i boksen, men det kan man ikke, da der skal være password på. Det har jeg så tildelt kontoen, men nu vil den så ha' at jeg logger af(lokalt), før forbindelsen tillades.

Er der nogen der har en ide om dette mystiske pjat? Jeg har på fornemmelsen det er mine pilfingre =(
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
18. marts 2003 - 22:50 #1
Nej det er ikke dine pilfingre... Såå vidt jeg ved, så er man som default, nødt til at logge af lokalt, før fjernsupport virker...
Avatar billede viciodk Praktikant
18. marts 2003 - 22:50 #2
Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber -> Fanebladet Fjernforbindelse -> Aktiver det der.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
18. marts 2003 - 22:52 #3
Hvis det kunne hjælpe, så findes der et program der hedder VNC som kan gøre det samme som fjernsupport, dog uden at du behøves logge af...

Vnc kan findes på http://www.download.com
Avatar billede larildsen Nybegynder
18. marts 2003 - 23:33 #4
--> stefan jensen. Det er ved Fjernskrivebord man skal logge af, ikke ved fjernsupport hvor det netop er meningen af man skal kunne følge med.

--> Trygleren, jeg tror det har noget at gøre med din Firewall/Router opsætning af gøre, men hvad ved jeg IKKE idet jeg aldrig har brugt funktionen, men kun læst hvad den i princippet gør.

Dette bare ment som venlige oplysninger, idet jeg som sagt ikke ved noget som helst om dette, men bare faldt over det
Avatar billede trygleren Nybegynder
18. marts 2003 - 23:57 #5
Stefan> Som larildsen skriver, så skal man ikke logge af først. Så ville der jo ikke være noget behov for Remote Desktop og Remote Assitance. Så ville du blot have... Remote. Som jeg skrev, så kan jeg sagtens hjælpe andre.

Larildsen> Det har IKKE noget med firewall eller router at gøre, da jeg har hverken eller =) Desuden: når jeg får dialogboksen om at logge på, er både fw og router ude af billedet, da jeg allerede er sluppet igennem nåleøjet.
Avatar billede trygleren Nybegynder
18. marts 2003 - 23:58 #6
Stefan ang VNC> Jeg kender godt VNC, men det er ikke den funktionalitet jeg søger. Det er netop det at begge er logget på samtidig, og begge kan styre maskinen jeg søger. Det er det der gør Remote Assitance så god.
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 09:43 #7
trygleren -> man kan da godt begge være logget på samtidig hvis man bruger vnc!

Har du prøvet at fjerne fjernsupport og så sætte den til igen!
Avatar billede trygleren Nybegynder
19. marts 2003 - 12:45 #8
kenp> ja, men som jeg (næsten) skrev i min tidligere kommentar: Det skal sgu virke!
Jeg har prøvet at slå det fra og til igen - uden resultat. Det er som om den ignorerer Hjælpeassistentkontoen.
Mon der er en måde at gendanne standardkontiene i Windows på?
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 12:53 #9
Man plejer da ikke at kunne fjerne standardkontiene! men for at få standard konti tilbage tror jeg desværre at du skal bruge en repair! (er dog i tvivl om det er nok)
Avatar billede trygleren Nybegynder
19. marts 2003 - 12:59 #10
kenp> Jeg har i hvert fald skiftet koden på hjælpeassistent på et tidspunkt. Primært fordi jeg er bovlam og altid skal pille. Hvordan udføres en repair? Er det den fra cd'en du mener, altså reparer en windowsinstallation? Hvor meget raver den i, siden du bruger ordet desværre? *pyyh for et spørgsmål der*
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2003 - 13:50 #11
en repair laver du således:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer

Den laver normalt ikke rav, men fjerner ALLE opdateringer du har lavet på den via windowsupdate. og køre den tilbage til standart.

Men jeg ved som sagt ikke om den opretter de gamle bruger eigen så som hjælpeassistenten m.v men kan du ikke bare pille den modsatte vej  ;)