Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:11 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

Pc fryser eller Nu orker jeg sku næsten ikke mere

Ok... for at lade en lang historie .....

Har efterhånden skiftet alt ud, men skidtet fryser sku stadig, er efterhånden blevet desperat, hvad fanden gør jeg ?
Har haft den ned hos min lokale pc-firma...de har testet hardwaren, intet galt, har selv testet RAM... har flyttet rammen.... de sagde at det så ud som om XP konfliktede og at det var noget med Internet Explorer...at jeg nok skulle genindstallere XP. Det gjorde jeg så... men den fyser stadig, både på nettet og når jeg spiller spil. Skide irriterende.

Nyt Socket A bundkort: K7SEM
Ny processer: Athlon XP 1800
Ny 82 GB IBM harddisk.
Nyt kabinet, men en ordentlig strømforsyning
512 MB Ram
Geforce2 MX400

Smider 200 point af..... gav gerne mere hvis man kunne.. men hvis det bliver løst så smider jeg gerne 800 point oven i hatten til den /de der har fundet løsningen.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:12 #1
Under Nyt kabinet skulle der naturligvis stå ...MED en ordentlig strømforsyning :-)
Avatar billede supernewbie Nybegynder
18. marts 2003 - 22:13 #2
Har du noget Antivirus program ??
Avatar billede resten Nybegynder
18. marts 2003 - 22:14 #3
Har du prøvet med kun xp inden du fylder den op med en masse?
Avatar billede supernewbie Nybegynder
18. marts 2003 - 22:15 #4
tror jeg kender fejlen .. Har det samme Grafikkort som dig.. Prøv at hente den nyeste Driver til det.. Tit kan det gøre en STOR forskel...
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:17 #5
supernewbie>>Jeg har antivirus.... norman
resten>> hmmmm... nææ... ups... damned
Avatar billede mr-bob Nybegynder
18. marts 2003 - 22:17 #6
da du geninstallerede, formaterede du så det hele først??
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:18 #7
Newbie.... prøvede at bruge det indbyggede grafikkort... det samme skete, så det kan ikke være der at problemet ligger
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 22:18 #8
hvis de mener at det er en konfligt mellem xp og explorer
kunne du o prøve at fjerne explorer og se om det hjalp
hvis det hjælper kan du jo prøve at instalere en anden internetbruser og se on den kan køre med den
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:18 #9
mr-bob.... yes...formaterede hele skidtet
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:20 #10
bredker.... ok... men
1. hvordan fjerner jeg den ?..det kan man vist ikke...kun visuelt !!
2. tror ikk det kan være Explorer.... det sammen sker og når jeg spiller spil, uden browser
Avatar billede resten Nybegynder
18. marts 2003 - 22:20 #11
Du må starte forfra og dog uden alt dit softvare kun med en ren xp og så prøve dig frem og se hvilket der fåresager at den fryser.
Avatar billede boomshanka Nybegynder
18. marts 2003 - 22:34 #12
Kan du ikke fortælle hvilken slags ram du har siddende i? Jeg havde nøjagtig samme problem med et K7S5A bundkort - frøs også konstant indtil jeg fjernede min ene SDRAM blok.

Bortset fra det så fik jeg også gravet utallige mulige løsninger op lige fra dobbeltklæbende tape på chipset, lousy SDRAM kompatibilitet og for høj temperatur
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:35 #13
resten....hmmm....  det lyder vist som en god ide....MEN... hvad så med diverse updates af xp.... er der nogen der har dårlige erfaringer med dem ?
Kigger på det i morgen after work
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 22:38 #14
boomshanka.... ram....den må jeg lige vende tilbage til i morgen
Avatar billede resten Nybegynder
18. marts 2003 - 22:38 #15
Jeg har ingen probs med M$ opdateringer på min maskine...
Avatar billede donlon Novice
18. marts 2003 - 23:07 #16
Tjaaa .... nu bliver jeg uvenner med en hel masse, men jeg tror dit prob. ligger i:
Socket A bundkort: K7SEM & Athlon XP 1800 ....køb aldrig (efter min mening) det LORT, hold dig til Intel. Men trods alt dette mavesure sh** må problemet i Chipset driveren, søg og du skal finde :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 23:12 #17
donlon>jeg vil give dig ret i din påstand og hvis det bliver kombineret med ddr ram kommer der en del flere problemer senere
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. marts 2003 - 23:54 #18
donlon.... ok...det skal jeg da huske næste gang..... men "Chipset driveren", hva mener du med det... taler vi om en opdatering af bios ?
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 23:59 #19
hvis du går ind på produksenten af dit MB  hjemmeside er der en opdatering af chipset , du kan se nummeret på det chipset du har i din manual til dit MB deres hjemmeside står normalt også på bagiden af manualen
Avatar billede tumben Novice
19. marts 2003 - 00:06 #20
hvis norman ikke er det ABSOLUT sidste du har installeret..så kan det godt være derfor....den gå ged iden ..hvis du har noget som helst virus´scan liggende samtidig med at du installere..(har selv norman)..OG hvis du har flueben i alle scanningsmulighederne...så er det stærke sager...samtidig med at du spiller.....det svare vel til at defragmenterer MED virussoftwaren TIL...ikkke godt
Avatar billede duallights Nybegynder
19. marts 2003 - 20:15 #21
Er i helt sikre på at det er driverne det er galt med..??
Jeg har selv et problem med at min comp går ned i Warcraft 3, Unreal Tournament 2003.. Jeg har er Inno3D GF 4200 2x256 TwinMOS ddr266 ram, En t-Bird 1400 og et Abit KG7-raid..
Jeg har prøvet stort set alt mht drivere og windows..
Jeg har haft win2k winXP og med over 10 forskellige drivere til chipset og grafikkort.. Har også opdateret min BIOS.. Jeg er kommet frem til at det kan være:
1. Måske for lidt strøm i min 300w strømforsyning..
2. Måske mine RAM..
3. Et eller andet fuck med mine IRQ'er..
Hvis du kan finde ud af det syntes jeg at du skal binde dine IRQ er og være sikker på at der ikke er konflikter..
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
20. marts 2003 - 10:43 #22
tumben..... d(u)et lyder da ikk så tumpet endda, har fjernet min virusscan så den ikke kører mens jeg spiller.... sad sku en ½ time uden at det gik ned....så det lader til at det virker... men jeg ser lige hvad der sker når jeg spiller nogle af de andre spil der tidligere har crachet.

Men desværre sidder jeg i dag og sikkert også de næste dage i en anden del af DK. Men kigger på det når jeg kommer hjem igen, forhåbentlig i weekenden.

duallights.... ved at forretningen ordnede det, så mens det skete, så det skulle vist være i orden.
Avatar billede bruns Nybegynder
21. marts 2003 - 09:16 #23
Det kan være bundkortet, jeg har selv i længere til kæmpet med et bundkort med SIS chipsæt, det er første og sidste gang jeg køber SIS. Det kom i sidste ende til at virke, vha en BIOS upgrade, så se om der ikke findes en ny BIOS version på ECS hjemmeside. Men næste gang køb et mobo med via chipsæt. Du kan sagtens købe AMD, INTEL tilhængere påstår altid at de er mere stabile for på en eller anden måde at retfærdigøre den overpris de betaler :-)
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
24. marts 2003 - 12:31 #24
bruns... tak for forslaget, det skal jeg huske til en anden gang. Og med hensyn til din kvikke bemærkning, så giver jeg dig helt ret. Måske burde AMDfolket sige noget ligende når deres dyre skidt ikke virker ;o)
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
24. marts 2003 - 22:14 #25
duellights... mine IRQ´er... hvordan sikrer jeg mig at der ikke er konflikter ?... findes der software der kan klare det ?... vil lige kigge i Sandra... men mener at den gratis version ikke viser det, hvis jeg altså husker ret.

Alle..... troede nu at alt gik som det skulle, efter at jeg fjernede on-demand virusscanner, men nej, sådan skulle det ikke gå.
Men det lader til at den klarer sig lidt bedre.
Jeg tror jeg prøver at fjerne lidt mere.

Kan det ha noget at gøre med at jeg glemte at deaktivere virusscan da jeg installerede diverse progs ?
Avatar billede duallights Nybegynder
24. marts 2003 - 22:51 #26
Det med at binde IRQ'er skal man gøre ude i BIOS. Det er den menu hvor man kan trykke DEL når comp'en starter. Her kan man så gå ind og vælge at binde IRQ'er på kortene. Mit virkede meget bedre.. Men ikke godt nok. Hvis du er heldig kan du gøre det i windows. Man går ind i ENHEDSHÅNTERING (kontrolpanel,system..)
Her ser du så en liste med alle dine ting i computeren. Så dobbeltklikker du på en af kortene (start med grafikkortet) og så kan du vælge Rescourcer øverst.
Den står sikkert på Automatiske Instillinger, klik det fra og klik ud for IRQ og vælg en der er fri (Kik lige hvad alle dine andre kort og ting har først.)
En Længere guide til IRQ'er du kan jo prøve at se om det virker.
Avatar billede duallights Nybegynder
24. marts 2003 - 22:59 #27
Jeg tror ikke at det kan være de ting du har installeret.
Hvis det ikke er IRQ'er ved jeg ikke hvad det er. Hvis du har Divx (til at se film med) så prøv at slette det! Især hvis det er GAIN bundle, det er nok et af de eneste programmer der kan fucke et system op.

Jeg er blevet træt af mit gå i hak. Blev nød til at se i øjnene at der var et eller andet galt med min HARDWARE. ellers kan du læse
Har lige bestilt en XP 1700 @ XP 2400mhz cpu og et Epox 8rda+. Så kan min comp lære det.
Hvis du ikke kan finde ud af det med IRQ'er kan du læse dette her. http://www.eksperten.dk/spm/327371
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
25. marts 2003 - 14:57 #28
duallights... det ser ikke ud til at der er konflikter med graftik kortet og IRQ...kan heller ikke ændre det i XP. Men Netværkskortet og PCI til USB er det samme ???

Systemtimer.........................00
Tastatur............................01
Lydkort.............................03
COM1................................04
System CMOS/realtidsur..............08
APCI-komp. sys......................09
MIDI................................10
PCI til USB åben værtscontroller... 11
PCI til USB åben værtscontroller....11.... hvorfor er der 2 af dem ?
Netværkskort........................11
Mus.................................12
Num. dataprocess....................13
Primær IDE kanal....................14
Sekundær IDE........................15
Avatar billede duallights Nybegynder
25. marts 2003 - 15:09 #29
Det med at Netkortet og de PCI til USB ting har den samme IRQ kan godt være et problem se om du kan ændre det i BIOS. Hvad bundkort havde du? Det var vel ikke et Abit vel?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
25. marts 2003 - 15:16 #30
nope.....SIS K7SEM

Hvor i bios kan jeg ændre det ?
Avatar billede dennis_p Nybegynder
25. marts 2003 - 15:32 #31
Har oplevet problemet selv.

Sæt et andet grafikkort i !!!!

Har oplevet problemet med et Asus TI4200, et Geforce2 MX kort hos en kammerat (Kortet var nyt og der var ikke noget i vejen med det. Men PC'eren frøs hele tiden. Jeg kunne ikke se konflikter i IRQ'erne. Så satte vi mit kort i og vupti det virkede) Jeg vil forslå at du lige låner et grafikkort af en kammersjuk og smider det i din pc !!!.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
25. marts 2003 - 15:35 #32
Det skal siges at hos min kammersjuk fik jeg opdateret bios, nyeste driver til det hele og geninstalleret flere gange. Der var ikke noget der virkede samt taget lydkort og andre "Overflødige I/O kort ud"
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
25. marts 2003 - 15:48 #33
har været inde og og reservere IRQ 5, 7 og 11.... nu står grafik kortet til 11 mens lyd, netvækskort og PCI til USB alle står til 03..prøver lige med at fjerne reservationen på 5 og 7....de bliver jo ikke brugt
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
25. marts 2003 - 16:02 #34
hmmmm...nu står grafik kort til 03 og Netværk, PCI til USB til 05.... og lydkortet til 11.

Mener jeg har hørt at grafikkort gerne ska ha IRQ 11...er der nogen der ved noget om det ?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
25. marts 2003 - 16:03 #35
dennis_p.... med hensyn til at skifte grafikkort..så har jeg jo prøvet med det indbyggede grafikkort...samme problem :o)
Avatar billede bredker Nybegynder
04. maj 2003 - 01:09 #36
lukketid
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
04. maj 2003 - 15:31 #37
bredker.... jeg ville da ønske at jeg kunne lukke spørgsmålet, men da jeg fortsat har problemet efter at have prøvet de forskellige forslag så lader jeg det være åbent lidt endnu.
Avatar billede beckann Nybegynder
14. maj 2003 - 13:34 #38
Øh, jeg sidder med precis det samme problem, men havde også "frost" problemer i windows 2000. Ny kører jeg med XP. Samtidig har jeg bemærket at der kommer en svag knurrende lyd fra højtalerne når XP starter op (har ikke benærket om det også sker når jeg starter linux). Jeg kører med næsten samme konfig. har bare lidt mere ram.
Hjalp biosopdatering? (jeg er godt nok bange for at skulle til at opdatere bios).
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
14. maj 2003 - 16:13 #39
beckann.... nej biosopdateringen hjalp ikke, har stadig samme problem, har tænkt på om jeg skulle prøve at skifte til en bedre køler.
Hmm...samme konfig, det lyder sku ikke ikke godt...prøv lige at skrive hvordan din pc er sat sammen, så kan vi jo sammenligne dem
Avatar billede beckann Nybegynder
15. maj 2003 - 13:36 #40
tjo den ser ca sådan ud:
1800XP
K7SEM
Gforce2 mx400 (med nyeste driver)
256 + 512 sdram
modem (jeg kan ikke huske hvad det hedder)
Rimeligt nyt kabinet (nov.2002)
40 GB HD
ekstra kabinetkøler
Jeg har overvejet om det er onboard lydkortet der giver problemer.

Jeg har kørt sandra soft på den og der skriver den jeg skal sætte FSB ned, men jeg kan kun få den til at starte, hvis den står til 133/133/33 i bios. Den vil heller ikke starte hvis den står til defalt.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
16. maj 2003 - 14:44 #41
Ja det ser da ud til at de ligner hinanden meget.

Med hensyn til onboardlydkortet, så kunne det da være en mulighed. Jeg tror jeg forsøger at sætte mit gamle kort i og se hvad der sker.

Min starter forøvrigt fint op på default frekvency.

Har selv tænkt på at skifte min køler ud til en bedre. Men pc´en har lige stået i 24 timer og downloaded, det er godt nok ikke grafikkrævende men man skulle da mene at køleren så er ok.
Avatar billede beckann Nybegynder
17. maj 2003 - 23:57 #42
Hej Jeg har lige kigget på IRQ, mit lydkort står til IRQ 11 det samme gør netværkskort og usb.

Desuden står min processor til va 40 grader efter at have kørt i 4 timer, så jeg tror ikke at det er kølingen der er problemet.

Nu vil jeg lægge hjernen i blød.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. maj 2003 - 10:48 #43
Hej igen.... Som du ser længere oppe er mit lydkorts ICQ 03 og deler ikke denne adresse med andre. Men jeg vil alligevel se hvad der sker når jeg sætter et andet lydkort i og "fjerner" Onboardkortet.
Avatar billede beckann Nybegynder
19. maj 2003 - 12:40 #44
Cyberzorro.... fortæl fortæl. Jeg har afprøvet med secielle ram for sis chipssæt, det kørte bare derudaf i 4 timer, og den blev ikke sparet i den tid, jeg fik bla kæresten til at spille 3Dspil, og kein problem, indtil de 4 timer var gået, og alt var ved det gamle.
Jeg giver snart op, og hvis jeg ikke finder ud af noget MEGET snart bliver den kørt til leverendøren. Jeg har købt den som grundmaskine og bygget på.
Det slår mig lige pludselig, det er vel ikke grafikkortet der er problemet, vel??????
Nå, det tror jeg lige jeg vil afprøve i aften.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
19. maj 2003 - 13:44 #45
Det er IKKE grafkkortet der er noget galt med....har selv kørt med Onboardkortet og et GForce2 kort, så det er ikke det der er noget galt med. Har haft maskinen hos forhandleren, der har testet den uden fejl..... ?? Har prøvet at fjerne Onboard lydkortet i bios, men det samme skete .... har opdateret bios men heller ikke det hjalp.
Avatar billede beckann Nybegynder
19. maj 2003 - 17:01 #46
Ok, hvad har vi ikke haft fat i?
Jeg mener jeg har set noget med at der er en køleribbe der sidder med dobbeltklæbende tape, og den skulle istedet monteres ordenligt, er det noget du har hørt noget om?
Det der iriterer mig mest er at det bliver værre og værre, jeg har ikke tidligere haft problemer i linux, men det skal jeg ellers love for jeg har fået nu.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. maj 2003 - 09:41 #47
Hej ....og nej, jeg har ikke hørt noget med køleribben, jeg ved sku ikke hvad det kan være. Er lige kommet hjem. Pcén har stået tændt i 18 timer og downloaded..... så skal jeg lige ændre på størrelsen af et vindue....og så fryser den hmmmm....
Avatar billede beckann Nybegynder
22. maj 2003 - 12:39 #48
Hej igen, har lige ligget brak et par dage, men jeg kom til at læse maualen til grafikortet under FAQ, der er lige et par småting jeg skal skal afprøve.
Hvad bruger du? modem eller Adsl?? hvis du bruger modem, hvilken pciport har du det så i?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
22. maj 2003 - 13:57 #49
Jeg har ADSL .... via Netværkskort.
Avatar billede beckann Nybegynder
27. maj 2003 - 09:30 #50
ARRRGHHHHHHHHHH Jeg prøvede at pille alt fra, så jeg var tilbage til mobo+HD+floppy+256 mb ram. Den frøs stadig!!!!
Så afmonterede jeg kølepladen på broen, og genmonterede med kølepaste osv. den fryser stadig.
Nu er jeg godt nok tæt på at udskifte det f...... mobo.
Anyone pleace help!!!!!!!!!
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
28. maj 2003 - 14:16 #51
hmmmm...det lader til at Eksperterne har stået helt af dette spørgsmål !!!! Surt show... Er ved at ordne min gamle pc, så den kan køre mens L*rte pc´en ryger til forhandleren.
Avatar billede beckann Nybegynder
29. maj 2003 - 13:12 #52
Har du sendt maskinen til forhandleren??
Bios sp. hvis jeg har ver. 1.1e, kan jeg så opgradere til 1.2b? eller skal det være noget med at højere bogstav end (1.1)e?
Lige en fjelmeddelse jeg ret tit får fra XP:
Comp. har fundet fejli i OS, hardware, og comp´s ipadresse. (jeg kører med variabel IP) og koderne:BCCode : 1000008e    BCP1 : C0000005    BCP2 : BF8752FA    BCP3 : F7FFA730
BCP4 : 00000000    OSVer : 5_1_2600    SP : 1_0    Product : 256_1
går jeg efter flere detaljer får jeg følgende:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini052903-01.dmp
C:\DOCUME~1\Ann\LOKALE~1\Temp\WER29.tmp.dir00\sysdata.xml

Nogle forslag???????????????????????????
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
30. maj 2003 - 21:46 #53
Hmmmm, det siger mig ikke et dyt.... og nej jeg har ikke sendt maskinen til forhandleren endnu, har endnu ikke haft tid til at få samlet den gamle *S*.

God Weekend
Avatar billede beckann Nybegynder
03. juni 2003 - 12:55 #54
Endelig fik jeg samlet mod til at opgrdere bios. Det hjalp IKKE.Hvor mange os kører du med? og ligger de på samme HD?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
05. juni 2003 - 13:21 #55
Har endnu ikke fundet tid til at klargøre den gamle pc. Jeg kører kun ned et OS ...XP men har tidligere kørt med både Win98 og Win2000 med der havde jeg også de samme problemer.

Jeg holder Pinseferie nu er er først tilbage tirsdag.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
18. juni 2003 - 12:25 #56
Så er der kommet løsning ! Har fået skiftet bundkortet og det ser ud til at skidtet virker nu. JUBBI
Avatar billede beckann Nybegynder
18. juni 2003 - 22:04 #57
Tillykke. Har du fået et nyt K7SEM i eller et helt andet?
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
19. juni 2003 - 09:27 #58
Yes det har jeg...helt nyt og det virker skú, måske skulle du se at komme ned til din forhandler inden weekenden. (husk kvitteringen)

Håber at det lykkes for dig.
Avatar billede beckann Nybegynder
24. juni 2003 - 12:37 #59
Så er frossenpinden på vej til doktoren.... Talt med ham i går, han mener at det højst sandsynligt er bundkortet, da jeg fortalte ham hvad det var for et.
Nu håber jeg bar ikke at frossenpinden skal indlægges for længe.......
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
24. juni 2003 - 13:30 #60
ok...Jeg håber at det også lykkes for dig, held og lykke med det. og tak for hjælpen....hmm hvad fanden gør jeg så  med point´ene ...vil du ha nogle ? Har ikke helt fundet ideene med de her point ?!
Avatar billede beckann Nybegynder
30. juli 2003 - 15:04 #61
Jeg har løst mit problem, selv! (og er ganske stolt)
Den holdt op med fryseriet da jeg slog processor nummeret til i bios. Den har frosset 2 gange, begge gange hvor jeg havde installeret og afinstalleret en masse.
Men det ender nok med at jeg alligevel skifter bundkort, for jeg har et lille problem med min mors comp, og hun har brug for et nyt bundkort, men hun bruger den kun til breve osv. så K7SEM er rigeligt til hende.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
12. august 2003 - 16:30 #62
Det glæder mig da at du har fundet en løsning.....
Avatar billede beckann Nybegynder
11. februar 2004 - 12:34 #63
Her længe efter kan jeg lige tilføje at jeg fandt fejlen, ihvertfald kører det gamle bundkort perfekt nu. Det viste sig at USB ledningerne til frontstikkene var monteret forkert fra forhandleren, da de blev byttet om, har det kørt perfekt siden.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
11. februar 2004 - 18:43 #64
Ok, så det var USB´en der voldte problemer, det skal jeg da huske til en anden gang.