Avatar billede kallesen01 Nybegynder
18. marts 2003 - 18:00 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Flere computere på netv.....

Hej eksperter!

Jeg vil meget gerne have at vide en ting... jeg har en bærbar og en stationær computer på mit væresle og min mor og far har en computer inde i stuen og jeg her en opkoling ved TDC 256/128 jaja jeg ved at det ikke den hurtigste men den er god nok til det jeg skal bruge den til!

Men nu kommer det så, jeg vil have alle tre på internettet men det kan de ikke på samme tid, hvad kan det være ??

/Kallesen
Avatar billede themaster Nybegynder
18. marts 2003 - 18:09 #1
du skal købe eller leje en trådløs router. hvis din bærbar ikke har noget netkort kan jeg anbefale et PCMCIA-trådløst netkort.

se evt.: http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=47148&dogtag=t-pr-bb

/themaster
Avatar billede tjobbe Nybegynder
18. marts 2003 - 18:12 #2
du kan løse problemet ved at købe en router, den tildeler så hver pc en IP adresse og så kan de komme på internettet samtidig.
det er muligvis nødvendigt med konfigurering af netværkindstillinger før d virker.
Avatar billede dexza Nybegynder
18. marts 2003 - 18:19 #3
Tele Danmark ADSL giver kun én to dynamiske ip'er, så enten kan du, som de andre siger, købe en router. men du kan også købe en IP mere ved TDC.
til sidst kan du sætte en computer, med 2 netkort, op sådan at internettet går gennem den og videre til enten en switch eller til de andre computere. jeg ved ikke helt hvordan du gør det, men det kan lade sig gøre
Avatar billede dexza Nybegynder
18. marts 2003 - 18:21 #4
en ip koster ikke mere en 30 kr højst om måneden imod en router på ca. jah.... måske 1000 kr.
Avatar billede tjobbe Nybegynder
18. marts 2003 - 18:27 #5
man kan få en router til omkring 500.....men du kan også dexza skriver bruge 2 netværkskort i en pc og bruge den som DHCP server....men jeg mener kun at du kan koble en pc til på den måde.(jeg er ik sikker)
Avatar billede themaster Nybegynder
18. marts 2003 - 18:27 #6
dexza> så skal den computer hvor internettet går igennem være tændt hele tiden. det er ikke særlig fixt.....han har jo også en bærbar.....måske wireless ville være bedre....
det skal jo også være lidt brugervenligt...
Avatar billede mangor Nybegynder
19. marts 2003 - 10:40 #7
Anskaf dig en DI-604 router fra D-link, den koster under kr. 500,00, der udover skal du have netkort i samtlige pc'er.