Avatar billede T101 Novice
18. marts 2003 - 17:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Form spørgsmål ...

Jeg har denne form:
<FORM ACTION="opret.asp" METHOD="post">
<INPUT TYPE="text" VALUE="<% Response.Write rs("headline") %>" NAME="headline"><BR><BR>
<TEXTAREA NAME="news" VALUE="<% Response.Write rs("news") %>" ROWS="10" COLS="40">
</TEXTAREA><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Edit">
</FORM>

Der indgår som kan ses noget asp i.

Problemet er at der i feltet news ofte er et link (altså <A HREF=" . . .), og den sætter VALUE til det der kommer efter starten på et sådant link. Udover det tilføjer den i slutningen af VALUE dette: ROWS="10" COLS="40">

Nogen idéer?
Avatar billede T101 Novice
18. marts 2003 - 17:59 #1
Doh ... Jeg satte det til 15 point men lavede et fejl tryk :-/ ... Så dette spørgsmål er altså 15 point hver ... I/du skal nok få dem ved svar ...
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. marts 2003 - 18:08 #2
<TEXTAREA NAME="news" VALUE="<% Response.Write Replace(rs("news"), """", "'") %>" ROWS="10" COLS="40">
</TEXTAREA>

Har ikke testet det, men prøv det her!
Avatar billede T101 Novice
18. marts 2003 - 18:11 #3
Den udskriver slet ikke noget i VALUE ...
Avatar billede T101 Novice
18. marts 2003 - 20:58 #4
Slet ikke andre der kan hjælpe?
Avatar billede T101 Novice
18. marts 2003 - 21:55 #5
Ok ... Hvad så hvis jeg hæver point antallet til 50? Er der så nogen der kan regne det ud?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. marts 2003 - 23:39 #6
<TEXTAREA NAME="news" ROWS="10" COLS="40"><% Response.Write Replace(rs("news"), """", "'") %>
</TEXTAREA>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. marts 2003 - 23:48 #7
value findes ikke for textareas. Der sættes teksten ind mellem <textarea> og </textarea>

Men det skal nok så sådan her ud...
<TEXTAREA NAME="news" ROWS="10" COLS="40"><% Response.Write Replace(rs("news"), """", "''") %>
</TEXTAREA>

Prøv det..! ellers er det den anden...
Avatar billede tomh Nybegynder
19. marts 2003 - 11:56 #8
<INPUT TYPE="text" VALUE="<% =rs("headline") %>"

istedet for

<INPUT TYPE="text" VALUE="<% Response.Write rs("headline") %>"
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. marts 2003 - 15:30 #9
Selvfølgelig...!
Det lavede jeg også lige en brøler med ...

<TEXTAREA NAME="news" ROWS="10" COLS="40"><%= Response.Write Replace(rs("news"), """", "''") %>
</TEXTAREA>
Avatar billede T101 Novice
19. marts 2003 - 16:36 #10
Fandt faktisk selv ud af det igår aftes :-)
Men et svar er et svar. Opretter lige et point spørgsmål.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. marts 2003 - 20:44 #11