Avatar billede roadrunr Nybegynder
18. marts 2003 - 16:15 Der er 23 kommentarer

Full Text Search + Noise Words

Jeg er ved at implementere "Full Text Search".

Men jeg har problemer med at benytte div. enkelte tegn i min søgning. Som f.eks. 0...9, A...Z m.fl.

Jeg modtager følgende fejlbesked:
--------------------------------------
Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Execution of a full-text operation failed. A clause of the query contained only ignored words.
--------------------------------------

Det drejer sig åbenbart om nogle bogstaver, ord som er defineret i en textfejl for MS SQL.

Jeg har forsøgt at slette tegnene i textfilen, men jeg får ikke lov til at overskrive. Den siger at filen "findes ikke".

----
Hvad skal jeg gøre for at kunne søge på disse ord, bogstaver?
Avatar billede slash Nybegynder
18. marts 2003 - 16:17 #1
mener du at du har forsøge at slette dem fra noise filen?
Avatar billede roadrunr Nybegynder
18. marts 2003 - 16:29 #2
ja!
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 08:15 #3
inden du retter i noise filen så prøv at stoppe hele sql-serveren, dvs. alle sql server services! Så burde du få lov til at rette i filen!

Husk deslige at re-populere dine full text catalogs efter du har rettet i noise filen - før slår ændringerne ikke igennem!

Hvilken version af sql-server bruger du?
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 08:28 #4
Jeg bruger 2000!
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 08:33 #5
Jeg har ikke mulighed for at stoppe servicen, da der er andre services som er afhængig af den.

Men hvis jeg nu skulle vælge en anden løsning, end at modificere filen, hvad kunne jeg så gøre? Kan jeg modifcere den SQL jeg bruger så "noise words" ikke bliver fanget/blokkeret.

Jeg kan nævne at jeg bruger "CONTAINS()" til at søge i mit katalog.
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 08:36 #6
jeg kender umiddelbart ikke til andre løsninger end at modificere filen - og det skal kunne lade sig gøre - oxo uden at stoppen serveren - har just selv testet det og det gik fint!!!
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 08:39 #7
Jeg har hørt noget om, at filen er placeret 2 steder på serveren. Måske jeg ændrer den forkerte?
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 08:49 #8
du skal rette det under c:\program files\microsoft sql server\mssql\ftdata\sqlserver\config\

så vidt jeg ved
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 08:54 #9
filerne ligger oxo et andet sted, nemlig under c:\program files\common files\system\mssearch\data\config\ --> retter du i dem der sker der nada!
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 13:33 #10
er då kommet videre?
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 13:37 #11
egentlig ikke.. jeg har endnu ikke kunne redigere noise.enu, som ligger i sql server mappen.

Først kommer den med følgende advarsel:
..... does already exists. Do you want to replace it? (YES)

Dernæst:
Cannot create the ...... file. Make sure the path and filename are correct.

----
Jeg har prøvet at stoppe SQLservicen, for at få skriverettigheder til filen, men det ændrede ikke noget.

Så nej - jeg er ikke kommet videre :(
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 13:40 #12
og du kører med sp3?
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 13:47 #13
ja!
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 13:48 #14
og du har prøvet at genstarte maskinen helt?
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 13:49 #15
nej.. det har jeg ikke lige fundet nødvendigt. Hvad skulle det evt. afhjælpe?
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 13:50 #16
måske dit problem!
Avatar billede roadrunr Nybegynder
19. marts 2003 - 13:57 #17
Nu er det en udviklingsserver, hvor vi sidder flere udviklere og arbejder på, så uden nogen speciel grund, så syntes jeg ikke lige jeg ulejliggøre de andre.
Avatar billede slash Nybegynder
19. marts 2003 - 13:59 #18
OK - men måske det ville have løst problemet! Det er altid noget af det 1. jeg gør når der er et underligt problem - så har jeg i det mindste et bedre udgangspunkt for at fejlsøge!
Avatar billede slash Nybegynder
10. april 2003 - 11:51 #19
hav så - er du kommet videre?
Avatar billede roadrunr Nybegynder
10. april 2003 - 11:54 #20
tja... lidt. Jeg har nu ryddet: noise.(enu,eng,dat) for noisewords. Men stadig kan jeg ikke få lov at søge på eks. "a-z". Dog kan jeg nu søge på "1-9, about, any m.m.".
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. maj 2003 - 17:56 #21
Hey... Er det her spørgsmål stadig åbent ??
Avatar billede roadrunr Nybegynder
22. maj 2003 - 20:00 #22
yes!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
12. september 2003 - 16:36 #23
Du skal stoppe MS Search Servicen....så kan du få lov at overskrive ;-)

(måske er dette problem løst, men ville lige give svaret til andre også)