Avatar billede kingguro Nybegynder
12. november 2000 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst?

Hvilken af disse to verktøjer er bedst: Microsoft Visual C++ , eller Borland C++ Builder??
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
12. november 2000 - 13:57 #1
Hvis du skal udvikle nogle specielle ting til windows, f.eks. ActiveX- og automationskomponenter, og andet i den stil så er MS Visual C++ nok en del nemmere at gå til. Du kan desuden finde eksempler på hvordan man kan gøre forskellige ting på msdn´s hjemmesider.

Hvad angår \"almindelige\" applikationer så er Borland C++ Builder til gengæld et virkelig skønt værktøj.
Avatar billede lbs Nybegynder
12. november 2000 - 16:51 #2
Visual C++ er det hårdeste & bedste..
builder er det nemmeste at gå til
Avatar billede xafion Nybegynder
12. november 2000 - 19:04 #3

bah lbs..
det er skuda ikke et svar.. det var bare et clon af stringbuffer\'s svar..

Avatar billede devia Nybegynder
12. november 2000 - 23:30 #4
Avatar billede madsjakob Nybegynder
29. november 2000 - 18:24 #5
Jeg vil helt klart vælge Builder, nok pga jeg er født og opvokset med Borlands programmeringsværktøjer (Turbo Pascal, C++, Assembler) og kender derfor opbygningen af disse.

Visual C++ virker fremmed for mig, men er sikkert lige så godt.

MJ
Avatar billede alquesm Nybegynder
24. december 2000 - 14:54 #6
Jeg har forholdsvis kun lidt erfaring med MSVC++ (MicroSoft Visual C++), men jeg vil sige at hvis du skal lave windows applikationer, såsom f.eks. notesblok, minestryger, lommeregner og alt det andet junk der følger med windows så brug builderen. Hvis du vil lave mere sofistikerede windows applikationer, såsom DirectX programmer/spil, OpenGL eller andre projekter som du ved vil blive temlig store, så brug MSVC, da du meget lettere kan holde styr på dine class\'er og objekter, end du kan i Builderen, da builderen skriver MEGET, (Mange vil sige ALT for meget) kode for dig. Faktisk lærer man ikke ret meget windows programmering ved at bruge Builderen, da du ikke lærer opbygingen af selve kernen af windows programmer og det er en skam! Tro mig, jeg snakker af mine egne erfaringer....havde programmeret i builderen i et års tid (Før programmerede jeg i Borlands Turbo C++ til DOS) og da jeg så synes at jeg skulle prøve kræfter med MSVC fandt jeg ud af at jeg havde MANGE og STORE huller i min viden om Windows programmering....og disse huller bruger jeg lige nu meget tid på at prøve at udfylde....
Mit råd er helt klart: Gå på statsbiblioteket og lån nogle gode store bøger om windows programmering i MSVC og følg dem slavisk og du vil se at din viden vil blive MEGET størrer og MEGET bedre da dit grundlag vil være meget større. Dette skyldes jo netop at du SELV skal starte helt fra bunden med at bygge dine windows programmer op.

Håber at mit svar har hjulpet dig!