Avatar billede martinfrost Nybegynder
18. marts 2003 - 14:27 Der er 10 kommentarer

Anmeldelse af nyt freepaq

Freepaq har indført et nyt brugerbetalingssystem for deres webhotel, som lyder meget regulært. Men før jeg tilmelder mig og binder mig til 12 mdr, så vil jeg gerne høre om nogen har erfaringer med den nye version. Hvordan gratis-udgaven har fungeret er jeg således ikke interesseret i at høre om - jeg vil gerne høre hvor stabilt det nye er - hvor hurtigt det er - og om det kan anbefales eller ej. I såfald modtager jeg gerne alternativer med stor webplads og fri trafik til en rimelig pris!

Mvh
Martin
Avatar billede grafix Nybegynder
18. marts 2003 - 14:34 #1
Jeg bruger selv http://www.giversen.net
her får du 100MB - fri e-mails osv. for kr. 480eks. moms pr. år.
Meget stabilt bruger det selv... læs evt. mere her mere http://www.ladegaardgrafik.dk/priser.htm
Avatar billede martinfrost Nybegynder
18. marts 2003 - 16:46 #2
Skulle man i stedet være kunde hos Cliche.dk, så vil en tilsvarende anmeldelse også være acceptabel.
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
22. april 2003 - 14:12 #3
Jeg bruger det og det kører elendigt, kort og godt.
Serveren er i skrivende stund nede, og det har den været 2-3 gange i den forgange uge. Det er på ingen måder anbefalelsesværdigt, og jeg garanterer dig for at jeg skifter i nærmeste fremtid :)

/Anders
Avatar billede martinfrost Nybegynder
22. april 2003 - 16:15 #4
Anders > Tak for anmeldelsen. Er det freepaq eller cliche?
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
22. april 2003 - 16:37 #5
Det er freepaq.
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
22. april 2003 - 16:38 #6
Jeg vil i hvert fald hellere betale lidt mere og så det kører acceptabelt.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. april 2003 - 18:51 #7
Anders ->
Jeg kan høre på dig, at du søger noget stabilt webhotel, til billige penge, måske kan vi være dig behjælpelig.

Vores server er i øjeblikket på 100% oppetid i snart over 1år. Vi er på en 2 x 1000 Mbit forbindelse og vores priser samt vores lille site kan du finde her:
http://www.comsupport.dk/produkt.phtml?side=hotel

Vi kan tilbyde en god support og svartid inden 24 timer garanteret.

Hvis du vælger webhotel 2, er der i det (det udvides stadig til mere):
- Fri trafik
- Ubegrænsede email-adresser/alias/forward
- FTP-adgang
- Fri adgang til CGI-scripts
- Adgang til .htaccess
- SPAM-filtrering af email
- Emailsupport
- Telefonsupport
- 100+ MB plads
- 25 POP3-kontoer
- PHP4-adgang
- CGI-adgang (PERL) (egen cgi-bin)
- SSI-adgang
- MySQL database
- Webbaseret administreringsværktøj til email-adresser

Forskellen på os, som så mange andre, er at vi ikke starter stort, vi starter i det små og kører tingene sikkert, og holder god service; i forhold til at starte stort og få så mange kunder, at de ikke kan serviceres m.m.
- Vi er til at snakke med.

------------------------------
Ikke for at være ond eller noget, men mere som en advarsel/information til kunder som overvejer Cliche.dk, tjek lige disse sider ud først.
------------------------------

For at lige at kommentere martinfrost i det med Cliche.dk, så vil jeg give et link, som beskriver den måde Cliche handler på, som er uværdigt for et firma af deres størrelse!
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=3e6baac3%240%2431964%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk&scoring=d&rnum=39&prev=/&frame=on

Kan her også nævne en oversigt her:
http://groups.google.com/groups?q=Cliche.dk+group:dk.*+group:dk.*+group:dk.*+group:dk.*&hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.*&sa=G

martinfrost:
om freepaq har jeg kurt hørt dårligt, men tror de er blevet ret gode, efter deres omstrukturering, men har ingen beviser.

.vi snakkes :)
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
22. april 2003 - 20:29 #8
Et par spørgsmål dertil:

Hvor stor en MySQL database?

I hvilket tidsrum er der åbent for tlf. support?

Hvordan fungerer SPAM-filtrering (Kan man selv sætte op hvad der er spam, eller hvordan fungerer det?)

Er der mulighed for webmail?

Hvad menes der med "domænealias"?  at website.dk duer ligeså fint som www.website.dk?

Er der mulighed for statistik?

Hvad er der af backup?

/Anders
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
22. april 2003 - 23:45 #9
Hej andersnielsen, svar på dine spørgsmål.
->

Hvor stor en MySQL database?
- MySQL database er på 30 MB.

I hvilket tidsrum er der åbent for tlf. support?
- Der er ikke defineret tidsrum endnu, men som det ligger nu, kan der ringes hele døgnet, vi er to personer som bruger mobilen, så vi kan komme i kontakt med kunder konstant.

Hvordan fungerer SPAM-filtrering (Kan man selv sætte op hvad der er spam, eller hvordan fungerer det?)

Det fungerer sådan, at der bliver sat et "flag" i headeren af mails. Man skal så sætte sin email-klient op til at slette dem / kopiere dem til en mappe, hvor man kan løbe dem igennem. Spam-filtrering er desværre ikke helt skudsikkert - det kan ske, at der ryger spam uopdaget igennem filteret. Ligeledes kan det være, at mail, der ikke spam, bliver "stemplet" som spam. Derfor sletter vi det ikke serverside.

Der er også blacklisting... en meget effektiv måde at bortfiltrere spam. Men eftersom at spammerne altid er eet skridt foran, så vil man aldrig kunne stoppe alt spam, med den metode.

Er der mulighed for webmail?
- WebMail er i gang med at blive sat op til 100% funktionsdygtighed.

Hvad menes der med "domænealias"?  at website.dk duer ligeså fint som www.website.dk?
- Jeg vil godt vide hvor du har ordet ”domænealias” fra… men ja, du har ret i det du siger, men mener ikke det er nævnt bogstaveligt nogle steder?

Er der mulighed for statistik?
- Der bliver lavet statistik for alle webhoteller i logfiler, vi er netop nu i gang med at få brygget noget sammen, så det er pænt at kigge på som bruger.

Hvad er der af backup?
- Der tages backup hver uge, og senere hen bliver det lavet så der kommer backup hver dag.
Men det udelukker dog ikke at folk godt må have deres egen backup af deres ting.

Håber det var svar nok, ellers skriver du jo bare.
(grunden til at mail admin (virker 100% med eget design m.m.), webmail osv. ikke er 100% færdige, er at vi integrerer så meget som muligt i vores eget design, sådan at folk helst ikke skal blive forvirret af forskellige designs rundt omkring, såsom QmailAdmin lige pludselig, og så kommer man til noget helt andet design bagefter.)
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
23. april 2003 - 00:26 #10
Domænealias stod under webhotel 3...