Avatar billede mcpang Nybegynder
18. marts 2003 - 11:21 Der er 4 kommentarer

Gengivelse af Maleri

Jeg har taget et billede af et maleri, for min tanke er at bruge det som menu til mit site i flash.

Hvordan får jeg "digitaliseret" dets overordnet træk på den bedst mulig måde. Farverne behøves ikke være nøjagtigt ens, kun dets træk.

Er der nogen som havde lyst til at påtage sig denne opgave?
Avatar billede grafix Nybegynder
18. marts 2003 - 14:20 #1
Hvis det er fordi billedet fylder for meget, så prøv at skalere det og lav det om til gif i Photoshop med færre farver. Ellers skal der tegnes ovenpå billedet i et separat lag i f.eks. Illustator
Avatar billede crawn Nybegynder
18. marts 2003 - 15:28 #2
Hvis billedet ikke består af rene farveflader, men er et motiv af fx. en mark e.l. vil jeg anbefale at du efter indscanning bruger jpeg-formatet.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. marts 2003 - 20:28 #3
At få "trækkene" fra maleriet rigtigt frem i en affotografering kræver megen erfaring i selve affotograferingen, det er her man skiller fårene fra bukkene. Det er primært et spørgsmål om lyslægning af maleriet ... men, det er vel ikke et kursus du har lyst til ???

Er det et maleri du har fået lov til at bruge til formålet, ellers tror jeg kunstneren kommer efter dig med en stor regning.
Avatar billede azarion Nybegynder
20. marts 2003 - 22:22 #4
Vil give fotograf ret, ophavsrettigheder skal man passe på og overholde.
Men hvis du har taget et billede ville jeg anbefale at du anskaffede dig en fotoscanner. En scanner som scanner selve negativet du selvfølgelig får med når du har fremkaldt dine billeder. Men det vil gengive dit billede bedst muligt. Det kan gøres ligeså godt hvis du hos den fotohandler du fremkalder hos vælger at få det på en CD-ROM. Så har du det digitalt med den bedste gengivelse, (det kan man f.eks. hos Merlin). Men hvis der virkelig skal gøres meget ud af det vil jeg anbefale at du redigerede det videre i et program som PS og ændrede på lys osv.
// Jacob Lyngbye