Avatar billede martinheick Nybegynder
18. marts 2003 - 10:19 Der er 3 kommentarer

Database med indeksering og full-text på dokumenter

I forbindelse med et projekt, hvor der skal indekseres tusinder af dokumenter (mest pdf men evt. også xls, doc, ppt) kunne jeg godt tænke mig, at høre, om der er nogen, der har erfaringer de kan dele mht. valg af database.

Det kommer nok til at dreje sig om op til 5-6 GB, der skal gøres søgbare på en webportal.

Databaser som sql server, Oracle og informix er inde i overvejelserne. Hvad er fordele og ulemper og evt. også priser.

Takker på forhånd.
Avatar billede hsg Nybegynder
18. marts 2003 - 10:49 #1
Puha :-)
Sidst jeg så på priser kostede en MSSQL ca. 38000 ex moms for en single cpu licens. Oracle var et hel.... at beregne. Noget med cpu hastighed, antal cpu'er, ram og hvad ved jeg. DB2 var omkring 50000 incl. moms. Og det var op til 4 cpu'er på en Windows platform og 2 cpu'er på en Unix (af en eller anden art).
Funktionalitet kan de stort set det samme plus det ekstra som de enkelte leverandører har implementeret.
En ting som en kollega er rendt ind i, er en begrænsning i SQL 2000 på 8K for en række. Det kan være noget opsætning men det er der formodentlig andre som kan skrive noget mere om.

Informix: ganske blank.
Avatar billede martinheick Nybegynder
18. marts 2003 - 11:12 #2
Tjaa, der skal desværre lægges nogle kr, og det med prismodellerne giver også sved på panden.
Avatar billede hsg Nybegynder
18. marts 2003 - 11:16 #3
Der findes jo også mySql som er noget billigere. Prøv evt. at spørge i mySql her på eksperten om nogle har arbejdet med en database på 5 - 6 GB.