Avatar billede strate Nybegynder
18. marts 2003 - 08:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

firewall/antivirus stopper defrag

Hej

jeg har et problem, jeg bruger norman firewall og antivirus. men når det er installeret kan jeg ikke køre en defragmentering af mine drev den genstarter defrag hele tiden. Jeg har prøvet at stoppe firewallen men uden held er der andre der har det problem. og hvad skal jeg gøre

på Forhånd tak
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. marts 2003 - 09:22 #1
Hvilket styresystem? Luk ned for alt (og altid virusscanneren) før du kører defragmentering, evt. kør fra fejlsikret tilstand, så får du ikke disse problemer.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
18. marts 2003 - 09:44 #2
Det skyldes at du sikkert stadigvæk har kørende deres tjenester i baggrund, slevom du "tror" ar du har lukket dem ned.

Du skriver ikke hvilket styresystem, du har, men skriv msconfig i kør og afkryds tjenester der har firewall og antivirus med at gøre(Windows XP og 2000).

Alternativet er at trykke control+alt+delete, og luk tjenesterne ned her.
Avatar billede strate Nybegynder
18. marts 2003 - 10:15 #3
jeg bruger 98
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. marts 2003 - 11:07 #4
Jeg ville køre defragmenteringen fra fejlsikker tilstand. Tast F8 under opstart og vælg fejlsikker. Defrag og scann her fra
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. marts 2003 - 11:51 #5
bufferzone>skrev jeg vist også. Hvis du kører fra fejlsikret tilstand, kører du så få programmer som muligt og derfor giver det normalt en problemløs defragmentering. Der er med andre ord ikke noget som hele tiden skal starte op og får defragmenteringen til at genstarte.
Avatar billede strate Nybegynder
18. marts 2003 - 13:19 #6
tak for det
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. marts 2003 - 13:20 #7
Tak for points!