Avatar billede brage2 Nybegynder
17. marts 2003 - 21:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afinstaller Office 2000

Jeg vil gerne afinstaller Office 2000, men får en meddelse:
"Denne rettelsespakke kunne ikke åbnes. Kontroller, at rettelsespakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontrollere, at det er en gyldig rettelsespakke til Windows Installer."
Hvad for en f. rettelsespakke tales om?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 21:58 #1
Du skal bare sætte Office cd i. Installere, når den kommer til installationen får du mulighed for at vælge at fjerne installation eller tilføje noget til den installation du har i forvejen. Du vælger selvfølgelig fjern.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 22:25 #2
Er det ikke en almindelig Office cd du har? Så er mit svar korrekt.

Er det med i en pakke som fulgte med købet af din pc? Så burde du have 6 stk. cdér som hedder Works suite. Det må absolut være den pakke der er snak om.
Avatar billede brage2 Nybegynder
17. marts 2003 - 22:33 #3
Når jeg sætter en almindelig Office cd i får jeg denne meddelse.
Avatar billede peilman Nybegynder
17. marts 2003 - 23:32 #4
Prøv evt at bruge Office Removal Wizard:
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/appndx/appa15.htm
Avatar billede tumben Novice
17. marts 2003 - 23:35 #5
....afinstallere.????? .står office ikke i tilføj/fjern programmer...det gør min da ..
Avatar billede brage2 Nybegynder
18. marts 2003 - 00:31 #6
peilman, Office Removal Wizard har fjernet Office men den står i tilføj/fjern programmer. Når jag aktiverer tilføj/fjern får jeg denne meddelse:
"Denne rettelsespakke kunne ikke åbnes. Kontroller, at rettelsespakken findes, og at du har adgang til den, eller kontakt programforhandleren for at kontrollere, at det er en gyldig rettelsespakke til Windows Installer."
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. marts 2003 - 00:51 #7
Du prøver at fjerne den med en forkert cd i maskinen tyder det på. Er det den samme cd som der har installeret programmet, ellers kan du godt få denne fejlmeddelelse. Der er ikke andet for end du må afprøve alle de cder som hørte med da du købte den.
Har du 2 drev? og lå der noget på dit drev nr 2 da du fik maskinen. Har du fjernet den mappe som indeholder vigtige oplysninger for at du kan få lov til at foretage ændringer i eksisterende (fra drev 2). Du må have de filer tilbage til dette drev før du får lov.
Avatar billede peilman Nybegynder
18. marts 2003 - 15:13 #8
registreringsdatabasen indeholder data for tilføj/fjern programmer. Åbn fi registringsdatabase, find frem til : [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]. Her kan du så finde hvilken nøgle der indeholder office, det er den der skal slettes. Så er den væk fra tilføj/fjern.
Avatar billede brage2 Nybegynder
18. marts 2003 - 19:28 #9
peilman, at fjerne nøgle der inderholder office hjælper ikke.
Man skal fjerne den rette rettelsespakke i Windows Installer:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3ben-us%3b240116,
eller søg i support.microsoft på "msicu.exe" , den fjerner alt Office.

Men, mange tak.
vh
Boris