Avatar billede -and1- Nybegynder
17. marts 2003 - 16:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Password og Logon?!?!?!?!?

Hejsa,

Jeg har nu siddet og rodet et godt stykke tid med hvordan man sætter et password på sin computer, således at når en man sidder i netværk med eller en der prøver at komme ind gennem explorer skal angie et brugernavn og et password?

Jeg kan ikk finde ud af det, har prøvet alt med brugere og kører ikke med simpel fildeling! jeg vil have sådan at der kommer en boks frem hvor man skal skrive et brugernavn og nedenunder skal man skrive et password for at oprette forbindelse til computeren, som jeg har bestemt!

Jeg aner ikke hvad der er galt, det vil bare ikke være, så ville være godt hvis nogle kunne lave en lille guide eler sådan ?

Håber en af jer har svaret på mit ptoblem???!!!

Mvh Andreas
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
17. marts 2003 - 16:23 #1
snakker vi noget FTP-sjov
Avatar billede roo104 Nybegynder
17. marts 2003 - 16:25 #2
hvad operativ system, og er det web deling eller fil deling ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2003 - 16:27 #3
1. Brugeren skal med korrekt navn være oprettet på din XP maskine, hvis du vil undgå at have "gæste" kontoen åben. Altså det sammen navn som figurerer på win98 maskinen eller den anden XP eller hvilken maskine det nu er.

så skal disken/bibliotektet være delt(Shared), og der skal gives tilladelse til den bruger, du har oprettet.

Det skal der også være i FIL systemet, hvis du kører med NTFS filsystemet - altså højreklik på folderen/drevet, "properties" og "Security".

Ovenstående kan kombineres rimelig voldsomt, afhængig af hvilken type adgang vi snakker om - men der er garanteret noget af det du har glemt....
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
17. marts 2003 - 16:29 #4
roo104 >> Hvis du læste det lidt mer nøje efter kunne du se hvor spørgsmålet er blevet lagt under "Win xp" så OS må jo være det ;)
Og du spør om det er web deling eller fil deling, igen kan du finde svaret i hans spørgsmål "Jeg kan ikk finde ud af det, har prøvet alt med brugere og kører ikke med simpel fildeling!"

- Følte lige jeg ville sige det sry ..... :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2003 - 16:30 #5
Okay - og så har jeg heller ikke læst det ordentligt, kan jeg se.

En passwordboks - den passer jeg på, det ved jeg desværre ikke.
Avatar billede -and1- Nybegynder
17. marts 2003 - 16:37 #6
JA det er Winxp pro! men vil gerne have en udførlig guide!

Jeg har gjort alt det der!

Har oprettet en bruger med navnet user1 og et password i brugere, og sat så kun den har adgang!

Når man så prøver at komme ind den mappe fra en anden computer siger den bare der ikke er tilladelse ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2003 - 16:39 #7
Jo, men det skyldes jo, at det ikke er "User1" der er logget på den anden computer....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2003 - 16:39 #8
(gætter jeg på ;-)
Avatar billede -and1- Nybegynder
17. marts 2003 - 17:41 #9
jamen det holder jo ikk! Derfor jeg vil have den boks frem så man kan logge på ? Ligesom hvis det var en ftp server, hvilker det ikke er!
Avatar billede -and1- Nybegynder
18. marts 2003 - 13:59 #10
Jeg har selv fikset det nu!
Man skulle aktivere gæste konto, give den password og derefter sørge for det kun er den der har adgang til computeren! så virker det til andre der har samme problem :)