Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 15:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Mine officeprogrammer går ned??

Halløj

Mine officeprogrammer (Word, Access osv) brager ned, ligeså snart jeg åbner dem..?

Jeg har prøvet at afinstallere Officepakken helt, og geninstallere, men det hjælper keine

Hvad kan jeg mon gøre?

Specs:
- P4 2.0
- 512 MB DDR2700 Kingston

- Windows XP Prof
- Office 2000

Håber på snarlig hjælp :)

MVH //eSKape
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 15:47 #1
Det kan vel være XP der driller.
Prøv: Start->Kør SFC /scannow , det gendanner dine systemfiler.
XP CDén skal være i drevet.
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 15:54 #2
Den kører nu...
Andre forslag?
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:04 #3
Wuuhuu... Jeg takker bigtime :)
Det hjalp!

Så kan jeg komme videre med min webudvikling..

//eSKape

Ps. Smider du lige et svar?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 16:04 #4
Ja , men kun hvis det andet ikke hjælper.

prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 16:04 #5
Godt det hjalp , det gør sommetider underværker.*S*
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:05 #6
:)
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:05 #7
Åbenbart... hehe

-out-
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:11 #8
WTF?

Det hjalp sq ikk alligevel.. Den lukker stadig væk ned :(
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:13 #9
Jeg har selv installeret mit WinXp... Dvs jeg kan ikke miste noget ved en Repair?
Heller ikke alle de programmer der er installeret, kan de stadig åbne rigtigt osv?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 16:17 #10
Det eneste er Servicepack , så vidt jeg ved , jeg har aldrig oplevet andet.
Og så skal du nok geninstallere Office bagefter.
Hvis jeg ikke kan hjælpe dig alligevel får du selvfølgelig dine point tilbage.
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:20 #11
Hmm.. har vidst egentligt ikke SP1 installeret... Det ku jeg jo prøve...
Men.. er da bare mærkeligt at det skulle få den til lige pludselig ikke at virke?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 16:22 #12
Bill Gates veje er uransagelige.*S*
Der er også opdateringer til office , så det kunne måske være en idé at få det hele up to date.
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:22 #13
BTW... Hvad er .ldb fil? det er en temporær fil, som Access laver når jeg åbner en .mbd-fil... men hvad bruges den til?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 16:26 #14
Jeg tror , uden at vide det , at det er en sikkerhedskopi , men jeg kender næsten intet til Access , så det er kun et gæt.*S*
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:30 #15
Hmm.. tror jeg ikk.. men den kan indeholde ændringer lavet efter db er gemt..
Den fylder jo kun 64 byte..

Er ved at hente/installere Office 2000 SR-1a.. og hvis det ikke hjælper henter jeg også Off2k SP3
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 16:53 #16
Hmm... Ville installere WinXP SP1, men så siger den at min produktnøgle er ugyldig.. øv øv
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 17:08 #17
Efter genstart kunne jeg åbne min mdb en gang.. så lukkede jeg den ned og åbnede den igen, så bragede den ned.. m0g!

Jeg vil prøve den der Repair ting
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 17:40 #18
Hvis du har en ugyldig nøgle i XP er det grunden til at dit Office går ned. Nu hjælper kun en ting. Format C. Microsoft har gjort det så smart at hvis man opdaterer uden en gyldig nøgle, fungere Office pakken ikke mere.
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 18:12 #19
Aha.. dvs at jeg ikke kan opdatere fra windowsupdate eller officeupdate mere?
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 18:13 #20
Jeg har lavet en Repair nu, og som før kunne jeg åbne databasen en gang, og ændre i den.. når jeg så lukker, og åbner den igen, så dør den :(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 22:28 #21
Det er jo det jeg sagde. Hvis man opdaterer en ulovlig kopi vil du ikke mere have mulighed for at bruge din Officepakke.
Desværre format C eneste løsning eller selvfølgelig kontakt Microsoft og køb rettigheden.
Avatar billede e-skape Nybegynder
17. marts 2003 - 22:45 #22
Skod...

Men tak alligevel...