Avatar billede fishkiller Nybegynder
17. marts 2003 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

PHP kører bare ikke på min pc

Hey derude!

Jeg har efterhånden tæsket nok .html og .asp skidt på nettet og har fået blod på tanden over php! Jeg fandt nogle guides, hvor man henter noget Windows Binaries filer på www.php.net med en installer-fil og et .zip bibliotek
Guiderne fortæller mig så hvad jeg skal kopierer til windowsbiblioteket og hvad jeg skal ændre.
Men det fungere bare ikke. Jeg har prøvet to guides og programmet Apache, men uden held. Jeg ville helst at jeg kunne kører IIS og php uden Apache.

Kører desuden Windows XP Pro

Håber der er nogen som kan hjælpe for jeg er virkelig desperat!

MVH Thomas Rømer
Avatar billede timealert Nybegynder
17. marts 2003 - 15:24 #1
Har du husket at lægge dit php-script på en server? Ellers kan du ikke se det :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
17. marts 2003 - 15:26 #2
Hvad gør du for at teste? Hvad har du gjort? Hvad for en fejl får du?
Avatar billede fishkiller Nybegynder
17. marts 2003 - 22:07 #3
php-script?
Jeg har udført en vejledning fra netcoders.dk og en fra netcafe.dk eller noget. Den fra netcafe var ved hjælp af apache og efter jeg havde installeret det og lavet ændringerne får jeg blot smit php-koderne i hovedet når jeg åbner et php dokument i internet explorer 6.0
Den fra netcoders.dk var med iis 5 og det gik på samme vis.
Får ingen fejlmeddelse!
Avatar billede the_saint Nybegynder
19. marts 2003 - 14:20 #4
hent noget der hedder phptriad, det er apache, php, mysql, phpmyadmin, det kan varmt anbefales, er ekstremt nemt at sætte op.. det kan hentes fra
http://telia.dl.sourceforge.net/sourceforge/phptriad/phptriad2-2-1.exe

http://sourceforge.net/projects/phptriad

jeg kører selv med det, og jeg havde ingen problemer med at sætte hverken mysql eller php op...
Avatar billede fishkiller Nybegynder
23. marts 2003 - 11:10 #5
Saint jeg er ved at hente phptriad nu, men kan lider desværre stadig af krigens efterladensskaber (56k) så der kommer nok til at gå et stykke tid før det er hentet og afprøvet!