Avatar billede risager Nybegynder
17. marts 2003 - 15:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg kun gå på sider som er i oversigt el. foretrukne?

Jeg er netop gået fra modem til ADSL, og det er jo herligt. Men.....jeg kan kun komme ind på de sider som ligger i min oversigt eller i foretrukne. Hvis jeg skriver en web-adresse i adresselinien, så kan jeg ikke komme på.

Nogle bud?
Avatar billede htm Nybegynder
17. marts 2003 - 15:22 #1
Prøv og slet dine midlertige internetfiler

funktioner -> internetindstillinger -> slet filer
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. marts 2003 - 15:25 #2
Hvad mener du med "jeg ikke komme på" ?
Den/de sider som du - tilsyneladende - godt kan komme på. [F5] for opdater eller [CTRL][F5] for ubetinget opdater...
Avatar billede risager Nybegynder
17. marts 2003 - 15:27 #3
Jeg mener, at jeg ikke kan komme ind på siden. Hvis eksempelvis www.dr.dk ikke står i mine fortrukne, eller at jeg ikke har den i min oversigt, så kan jeg ikke se siden.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. marts 2003 - 15:34 #4
Altså skriver noget med "Siden blev ikke fundet..." ?
... hvis du ER kommet ind på en - foretrukken - side kan du så [F5] for opdater eller [CTRL][F5] for ubetinget opdater... Eller komme videre derfra på en af de mange Link's på en given side ?
Avatar billede rosted Nybegynder
17. marts 2003 - 15:34 #5
Spørgsmålet er om dem du har i dine foretrukne er chached så du faktisk ser dine lokale filer, og dermed slet ikke har forbindelse til internettet. De nævnte forslag vil afsløre dette.
Avatar billede risager Nybegynder
17. marts 2003 - 15:42 #6
majsmarken--> Ja, den skriver "Siden er ikke fundet...". Jeg prøver at opdatere når jeg kommer hjem. Forhåbentlig hjælper det.

rosted--> Det er måske en mulighed, men når jeg er på bt, så har jeg ingen problemer med at læse div. artikler og det ville jeg vel ikke kunne hvis de er chached?
Avatar billede rosted Nybegynder
17. marts 2003 - 15:49 #7
nej det har du ret i :) det var også bare en tanke. Men indholdet er altså up-to-date på de sider du kan se.
Avatar billede snortop Nybegynder
17. marts 2003 - 15:54 #8
Har du checket om du overhovedet er på nettet??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. marts 2003 - 15:57 #9
>risager<- generelt bør du lige skrive hvilket OS du bruger incl hvilket IE version samt om du evt. har en eller anden form for firewall/antivirus kørende.
Har du fjernet "alt" af rester fra dit tidligerer modem system ?
Ikke mere fra mig idag...
Avatar billede risager Nybegynder
17. marts 2003 - 16:01 #10
rosted-->Jep!
Avatar billede snortop Nybegynder
17. marts 2003 - 16:04 #11
Hvis du forresten kan læse artikler på forskellige site.. tyder det også på at du har et program der spære for dig til evt. andre adresser. Evt. en firewall. prøv at deaktiver dem hvis du har det!
Kan også være der er sat beskyttelse mod site på og browseren så ikke vil give dig adgang til dem mere.
Hvis IE... Funktion-> internet Indstillinger -> Privat sikkerhed "Privacy" (mener jeg) og derefter se hvad den stå på herinde!
Avatar billede risager Nybegynder
17. marts 2003 - 16:39 #12
Nu er jeg hjemme og på nettet. Har fundet ud af, at jeg skal skrive http:// foran webadressen for at komme på. I "gamle dage" kunne jeg da bare skrive www.adresse.dk. Nogen bud på hvad det skyldes`?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2003 - 19:22 #13
Vil skyde på at du bruger en halvgammel Internet Explorer... ???

Hvd version bruger du?
Avatar billede risager Nybegynder
17. marts 2003 - 21:22 #14
IE 5.5 brugte jeg - er nu opdateret og alt kører på skinner. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2003 - 21:29 #15
ok - i orden jeg lægger et svar? ;)
Avatar billede risager Nybegynder
03. februar 2005 - 12:01 #16
Bedre sent end aldrig...