Avatar billede dweb Nybegynder
17. marts 2003 - 14:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Boot win2k over netværk?

Hej

Jeg gik med en ide om at lave en kraftig server og så 5 små clienter.
Jeg ville gerne hvis man kunne lave dem disk løse og få dem til at boot win2k og arbejde over netværk.
Hvad kræver det af software?
Hvor finder jeg en guide til opsætning?

Mvh Jesper
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. marts 2003 - 14:38 #1
Jeg ved ikke lige hvordan man booter en Win2K over netværk. På mit gamle-gamle arbejde (Zitech), bootede vi W95 over netværket.

Alternativt kan du køre Terminal Server eller Citrix og så købe færdige lydløse klienter (Ex. Fujitsu-Siemens Scalero B1000 mener jeg den hedder).

JP
Avatar billede dweb Nybegynder
17. marts 2003 - 14:43 #2
Win95 skulle jo ikke være så svært, dd det kører dos bag ved.
Men nu er det win2k jeg gerne vil have til det og det ikke så nemt.
Nogen andre forslag?
Avatar billede dinkie Nybegynder
19. marts 2003 - 11:44 #3
Jeg blev selv lidt nysgerrig - så har leget lidt med ideen..

Man kan ikke boote en W2K over netværket direkte.. Meennn man kan gøre det lidt anderledes..

Jeg fandt denne side http://pxes.sourceforge.net som er en Linux der kan bruges til at boote en client op over netværket for så at starte enten RDP, VNC, Citrix og mange andre..

Så kan du connecte din klient til en W2K application server. Den vil så trække alle de programmer dine brugere skal have..

Man kan enten starte klienten op via DHCP/TFTP (som er beskrevet på psex.sourceforge.net) eller via Remote Installation Services fra Microsoft..

Har selv installeret den via en RIS og det funker max!