Avatar billede ejensen Nybegynder
11. november 2000 - 20:25 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Personlig SMS sender

Hejsa
Jeg er rimelig \"grøn\" i PHP, og vil høre om følgende er muligt.
Jeg vil lave min egen SMS sender. Idéen er at modtageren gerne skulle se at det er sendt fra min mobiltelefon, som er et Teledanmark abb. Det er kun mig der skal bruge senderen, så der skal bare være et fast nummer som sender, og så 2 felter til modtagernummer og besked.
Jeg kan sagtens lave en SMS sender, dog står \"200\" som afsender.
Er der nogen der lige ved hvordan det kan laves.
Sig endelig til hvis spørgsmålet ikke er forstået :o)
Avatar billede thkrath Nybegynder
11. november 2000 - 20:29 #1
Du skal stille din egen gateway op til mobilnettet hvis du vil ændre på det telefonnummer der står som afsender. Når du får SMS\'er med afsendernummeret 200, så er de sendt gennem Tele Danmarks SMS-til-e-post--gateway.

Der er vist nok et spørgsmål til med samme problemstilling her på eksperten.dk...
Avatar billede jd Nybegynder
11. november 2000 - 20:29 #2
Du kan ikke få det til at se ud som om at beskeden er sendt fra din telefon, hvis det er det du mener!!? Men en sms-sender skal vi nok kunne klare! Se evt. http://delfs.dk/prog.php?side=sources

/Jon@z
Avatar billede ejensen Nybegynder
11. november 2000 - 20:33 #3
Daaaaaamn
Det kan man sateme kalde hurtig betjening :o)
Fik svar på mit spørgsmål inden for 5 minutter.

I får hver 250 point, OK
Avatar billede thkrath Nybegynder
11. november 2000 - 20:36 #4
http://www.eksperten.dk/spm/29676
er samme spørgsmål formuleret på en anden måde.

http://www.eksperten.dk/spm/18044
er da også meget god læsning
Avatar billede jd Nybegynder
11. november 2000 - 20:36 #5
thkrath-> Det spørgsmål har været oppe MANGE gange! :)
Og ja, man skal være udbyder, eller leje sig ind hos en udbyder!

/Jon@z
Avatar billede thkrath Nybegynder
11. november 2000 - 20:37 #6
jd og jeg er jo ret seje ;-)
Avatar billede ejensen Nybegynder
11. november 2000 - 20:37 #7
Men jeg sparede mig selv for at sidde og lede efter svaret :P
Avatar billede jd Nybegynder
11. november 2000 - 20:39 #8
thkrath-> jeps ;)

ejensen-> hehe... er man lidt doven? 500 points for at få et nej! :)
Avatar billede ejensen Nybegynder
11. november 2000 - 20:44 #9
jep :o)
Er født doven!

Og du er en heldig skid at få de 250 for et svar der allerede var lavet :P
Avatar billede thkrath Nybegynder
11. november 2000 - 20:46 #10
Han kom 35 sekunder \"for sent\"...
Avatar billede jd Nybegynder
11. november 2000 - 20:48 #11
hehe... jeps... :)
Avatar billede stump Nybegynder
11. november 2000 - 21:43 #12
Avatar billede jd Nybegynder
11. november 2000 - 21:47 #13
stump-> ehm ?

1. spørgsmålet ER besvaret og accepteret
2. det var slet ikke det det gik ud på..