Avatar billede jimmi_s Nybegynder
17. marts 2003 - 11:09 Der er 15 kommentarer

Ingen lyd i centerhøjtaleren

Jeg har et Creative surround 5,1. Problemet er at der ikke kommer nogen lyd ud af centerhøjtaleren. Eller det vil sige det gør der når jeg tester det eller spiller spil. Jeg har de nyeste driver…
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. marts 2003 - 11:12 #1
Det er noget med at den ikke bruger 5.1 når man spiller alm. musik, men mindre du på din boks vælger at den skal bruge multi-channel eller noget i den stil...
Avatar billede naiwai Nybegynder
17. marts 2003 - 18:21 #2
Hva operativ system har du?
Avatar billede jimmi_s Nybegynder
17. marts 2003 - 22:08 #3
win XP
Avatar billede naiwai Nybegynder
18. marts 2003 - 00:05 #4
Har du prøvet i lydinstillinger inde i kontrol panel??
Avatar billede viciodk Praktikant
18. marts 2003 - 00:08 #5
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder -> Fanebladet Lydstyrke -> Højttalerindstillinger -> Klik på knappen Avanceret -> Vælg 5.1 Sorround Sound højttalere.
Avatar billede jimmi_s Nybegynder
18. marts 2003 - 01:13 #6
Det er sat sådan..
Avatar billede viciodk Praktikant
18. marts 2003 - 17:28 #7
Så kan du prøve at downloade nyeste version af DirectX:
http://download.microsoft.com/download/2/2/3/22371837-c4dc-4f8b-af21-00c80d8b235c/dxwebsetup.exe

Dette er den nyeste driver fra Creative til dit grafikkort:
ftp://ftp01.europe.creative.com/Drivers/Others/99/SBLiveDrvPack.zip
Er det den du har installeret? Ellers så installer den...
Avatar billede jimmi_s Nybegynder
19. marts 2003 - 13:04 #8
Jeg kan ikke downloade driverne til mit grafikkort. "Siden kan ikke vises"
Avatar billede impulze Nybegynder
19. marts 2003 - 15:32 #9
jeg har også Creative 5.1 - Og den kan du først bruge til mens du ser DvD, ja det skoder, men sådan er det ;D
Avatar billede impulze Nybegynder
19. marts 2003 - 15:38 #10
Avatar billede jimmi_s Nybegynder
19. marts 2003 - 16:30 #11
Er der et bestemt program jeg skal brude til det? jeg bruger Windows Medieafspiller og der kommer ikke nogen lyd ud.
Avatar billede viciodk Praktikant
19. marts 2003 - 16:33 #12
Det gamle link virker ikke fordi der udkom en ny driver for ni dage siden. Brug dette link:
http://files.europe.creative.com/Drivers/Others/1972/LiveDrvUni-Pack(ENG).exe

Driveren virker KUN til Windows 2000 og Windows XP. Det er VIGTIGT at du AFINSTALLERER din tidligere lyddriver og derefter genstarter computeren før du installerer denne driver!
Avatar billede jimmi_s Nybegynder
19. marts 2003 - 16:40 #13
Den har jeg.. impulze siger at der kun kommer lyd ud når man ser DVD men hvordan får jeg den til det??
Avatar billede viciodk Praktikant
19. marts 2003 - 18:07 #14
Kan du heller ikke få lyden ud af centerhøjttaleren når du afspiller en DVD-film? Så få fat i et decideret DVD-afspillerprogram i stedet for at bruge Windows Media Player. F.eks. kan du bruge WinDVD, PowerDVD osv. Alle sådanne programmer kan normalt prøves gratis i 30 dage.
Avatar billede jimmi_s Nybegynder
20. marts 2003 - 13:12 #15
Nu har jeg fået WinDVD og nu er der lyd!! Jeg tænkte på om det ikke er muligt at få en form for pulg-ins til Winamp så den også bruger centerhøjttaleren?