Avatar billede barcode Nybegynder
11. november 2000 - 19:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af FTP gennem Cisco 677 router.....

Jeg har sat en ftp op på min computer men folk kan ikke logge på. Jeg har en adsl forbindelse hos World online så det er gennem en router. Hvordan får jeg sat det op så folk kan logge på?!?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 19:21 #1
klik på start> kør/run> skriv \"telnet 10.0.0.1\" (uden citat tegn)
så skal du skrive dit password som er det samme som du fik opgivet ved
oprettelsen tryk enter
så du skrive \"enable\" (uden citat tegn) tryk enter
og skriv dit password igen
XX.X.x.x er den ip adresse hvor du har intalleret ftp progrmmet
så skal du skrive \"set nat entry add XX.X.X.X 20 0.0.0.0 20 tcp \"enter\"
set nat entry add XX.X.X.X 21 0.0.0.0 21 tcp \"enter\"

write \"enter\"
reboot \"enter\"

herefter vil routeren reboote og det skulle gerne virke
Avatar billede barcode Nybegynder
11. november 2000 - 19:24 #2
\"XX.X.x.x er den ip adresse hvor du har intalleret ftp progrmmet\"
Hvilken ip er det? Min interne ip eller min eksterne ip?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 19:28 #3
din interne
Avatar billede snowball Novice
11. november 2000 - 19:30 #4
Det er din interne IP du skal skrive der hvor der står x.x.x.x. Hvis du ikke er klar over hvilken IP du har, så tryk på Start -> Vælg Kør -> skriv winipcfg og vælg dit netkort i dropdown menuen. Nu kan du så se hvilken IP du har !

Mere info:

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/home.phtml

Ved godt du har ADSL hos WOL, men CC og WOL bruger den samme router !

Snowball
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 19:32 #5
virker det??
Avatar billede barcode Nybegynder
11. november 2000 - 20:18 #6
Jeg har sat en ftp op nu. Gider du se om den virker?
Bruger: Test
Pass: Test
IP: 213.237.35.53
Avatar billede barcode Nybegynder
11. november 2000 - 20:21 #7
Glem password...har fjernet det...
Gider du prøve? =)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 20:24 #8
jeg kan ikke logge ind men jeg har forbindelse til serveren..

Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 20:26 #9
jeg kan se at du kører g6-ftp. Det er også udemærket men men du skulle ta et kig på cesar-ftp som er gratis og er ikke begænset til antal downloads pr login etc.
Avatar billede xafion Nybegynder
12. november 2000 - 19:02 #10

Bah..

War FTP styrer for vildt..

www.tucows.com
den kan stortset alt
Avatar billede barcode Nybegynder
12. november 2000 - 20:19 #11
jeg har fået det svar jeg skulle bruge så mange tak for vendeligheden... Thoeger*S*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. november 2000 - 20:35 #12
selvtak