Avatar billede thedude22 Nybegynder
16. marts 2003 - 21:40 Der er 13 kommentarer

Hjælp. Jeg kan ikke finde min harddisk

Nu skal i høre hvordan landet ligger.
Jeg har fornyligt solgt min 15gb hd, da jeg jo i forvejen har en 80gb. (jeg har ikke afskaffet mig den 15gb endnu)
Jeg ville så formatere min 15gb så den var ren til køberen. Men der skete en eller anden fejl, som jeg ikke lige kunne huske hvad der stod i. Jeg skal også lige nævne at min 15gb var delt i 2 dreve, så jeg synes lige at jeg ville partionere den over igen til én stor HD, men så opdagede jeg at min den anden 80gb var væk! (bla. hvor alle mine sikkerhedsfiler ligger)
Nu er mit spørgsmål så, hvordan kan jeg få kontakt til min pc igen?, for jeg kan godt se den inde i bios'en
Hjælp mig. Jeg er villig til at give en ordentlig omgang point til den der kan hjælpe mig
Avatar billede thedude22 Nybegynder
16. marts 2003 - 21:42 #1
Det skal lige siges at min 80gb hd er en Maxtor 6L080L4
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:43 #2
Hvordan er den jumpet ?
Er der et styresystem på den?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:45 #3
Hvilket program brugte du på den lille disk , FDISK eller partition magic eller noget tredie?
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 21:45 #4
Du skal køre en repair på dit system, vhis du køre win2000 eller XP

Fromsej kan ligge en vejledning om 10 sekunder
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:48 #5
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:49 #6
Sorry kenp>> 3 min 2 sek.*G*
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 21:54 #7
ja du er ved at falde af på den *GG*, men jeg vidste du havde den liggende :O, ikke som mig jeg skal søge efter den hvergang! når man bruger 6 forskellige computere.

Men problemet herinde er at vi 2 har de samme "kunder" *GG* så jeg ved at du dukker op samme steder som mig ;)
Avatar billede thedude22 Nybegynder
16. marts 2003 - 21:57 #8
Min den gamle 15gb hd er partioneret til Fat32 og den anden(80GB) er en ntfs
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:57 #9
Jeg var altså lige på det lille hus.*S*
Selv nørder skal en gang imellem.
Rart med en stor kundekreds.*G*
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 22:02 #10
Prøv repair.
Svar lige på 16/03-2003 21:43:19
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 22:03 #11
Thedude22 -> sad den som primær ! for så skal du helt sikkert køre en repair for at få adgang til den store igen
Avatar billede thedude22 Nybegynder
16. marts 2003 - 22:26 #12
Jeg tror sku at den virker. Windows xp er i hvert fald igang med at installere, sååå fromsej, du venter nok 200 point fra mig. Nu skal jeg lige se hvordan det går med resten af installationen. Vender tilbage snarest
Avatar billede morten_leth Nybegynder
17. marts 2003 - 11:31 #13
ellers en anden gang er det en god ide lige at se om den er i diskhåndtering...
højreklik på denne computer administrer der er en som menupunkt... så skulle du bare have højreklikket på disken og sagt åben... så kunne du se den... det plejer at være nok i xp...