Avatar billede mathsk Nybegynder
16. marts 2003 - 20:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

for ringelse af billede? (haster)

hvis jeg nu har et jpg billede.. hvordan forringer jeg så kvaliteten? for det taget lidt for lang tid at loade på min hjemmeside..
Avatar billede timealert Nybegynder
16. marts 2003 - 20:53 #1
hvilket program bruger du?
Avatar billede renekok Nybegynder
16. marts 2003 - 20:58 #2
Jeg går ud fra, at du har et billede der fylder for meget, siden det er lang tid undervejs. Så vil jeg, uden at kende dit billeredigeringsprogram, foreslå følgende:
Find det sted i dit program hvor du kan resize, og reducere billedet. Det er i de fleste programmer ganske simpelt at gøre, og HUSK at gemme billedet under et nyt navn, så du stadig har originalen, hvis du ikke er tilfreds. Prøv dig lidt frem, så går det nok..
Held og lykke..Skriv igen hvis der er behov for nærmere uddybning....
René :-))
Avatar billede mathsk Nybegynder
16. marts 2003 - 21:01 #3
jeg bruger bare paint.. prøver lige at resize det..
Avatar billede jefa Nybegynder
16. marts 2003 - 21:01 #4
Hvis du bruge Windows XP kan du hente
Image Resizer
This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Avatar billede mathsk Nybegynder
16. marts 2003 - 21:04 #5
hvordasn gør jeg det i paint?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:05 #6
Gemmer det i en lavere opløsning.
Avatar billede mathsk Nybegynder
16. marts 2003 - 21:11 #7
jeg har instalret det der image resizer,, men jeg kan ikke finde det nogen seder.. hvor er det henne?
Avatar billede mathsk Nybegynder
16. marts 2003 - 21:13 #8
hov har funde det.. det var smart se nu fylder det kun 18 kb.. og før fyldte det 600kb.. takker
Avatar billede jefa Nybegynder
16. marts 2003 - 21:16 #9
Selv tak..