Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
16. marts 2003 - 20:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Zapsite.dk

Jeg har lavet Zapsite.dk
Zapsite.dk er en script som laver en hjemmeside til personer.

I starten var det ment kun til 3D skyde spil claner men vi har nu arbejdet os ud til at understydde clan, personlige og Anarchy Online hjemmesider ( Og vi finder stadig på site typer ).

Vi mener selv at vi er ved at være ved version 1, men vi finder stadig fejl og ting som kunne have været lavet bedrer.

Så jeg vil bede jeg om at hjælpe mig med at finde fejl, eller hvor tingene er 100% umulige at finde ud af.

www.zapsite.dk

--->Vi er ved at rette stavefejl<---
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
16. marts 2003 - 20:24 #1
Hvis i har nogle iderer til nye moduler så sig det endelig :)
Avatar billede delakuer Nybegynder
16. marts 2003 - 20:28 #2
Der brude stå mere om hvad siden handler om...
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
16. marts 2003 - 20:29 #3
hmm er
register now
And get a professional free homepage :)
ikke nok?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 20:51 #4
Den er virkelig ALT for tynd den side, det kan man ikke bruge til noget. Der skal stå en udførlig forklaring om hvordan siden fungere, og generelt noget mere information.

Der er jo så mange steder man kan få en gratis hjemmeside, hvorfor skulle jeg så vælger jer frem for alle de andre?
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
16. marts 2003 - 22:03 #5
jakobclausen.
Jeg tror at du misforstod mit spørsmål!
jeg spør hvad jeg kan lave om for at gør det bedre! og ikke om du har noget at bruge det til!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 22:43 #6
Undskyld at jeg prøver på at hjælpe. Nu ligger du tilfældigvis under kategorien brugervenlighed, og der du på min tidligere kommentar er det tegn på at den ikke er særlig brugervenlig, delakuer var også lidt inde på det.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2003 - 22:48 #7
Der er 90% stavefejl i teksten...
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
17. marts 2003 - 09:57 #8
Hmmm det hjælper ikke at i skriver at det ikke er bruger venlig, sig HVAD der er galdt!

el_barto læs hvad jeg skriver!
--->Vi er ved at rette stavefejl<---
Avatar billede the_legend Nybegynder
17. marts 2003 - 10:08 #9
hvis i mangler hjælp til programmering så sig endelig til...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. marts 2003 - 10:15 #10
doomstone-dk- >> Prøv at læse mit afviste svar: 16/03-2003 20:51:31. Jeg skriver at det er forlidt information på siden etc, hvilket jo bl.a. er grunden til at den IKKE er brugervenlig.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. marts 2003 - 10:16 #11
doomstone-dk- >> man har jo som bruger af siden ingen mulighed for at finde ud af hvad man kan, med mindre at man "registrere" sig, og jeg vil da ikke registrere noget jeg ikke ved hvad er
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. marts 2003 - 11:18 #12
Kort og enkelt: Der mangler troværdighed omkring sitet (stavefejl, manglende information osv), den klientkode der sendes ud er IMHO noget gammeldags hø (angiver ikke specifications sæt, kodet som i 1999 osv), ingen konsekvens i typografi, umulig navigation (hvordan kommer jeg tilbage til forsiden?), osv.

Med andre ord... der er et godt stykke vej igen før man kan kalde det noget synderligt specielt. Minder mest om noget der er kastet sammen over nogle eftermiddag af et par skoleelever eller lignende. Intet ondt i det, men forvent bare den store forherligelse af sitet, især ikke fra professionelle, og slet ikke med den måde I vælger at takle kritikken på.

Hvad angår jeres og tegnvalg, så prøv at kigge lidt rundt på diverse professionelle websites og se hvor mange der benytter smileys i deres salgstekst ;)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
17. marts 2003 - 11:20 #13
og så tager vi lige en gang korrektur på mit foregående indlæg for at undgå misforståelser ;)

eftermidag(e)
forvent bare = forvent bare ikke
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
17. marts 2003 - 14:06 #14
Hmm man kan godt se hvordan det bliver! der er jo en masse links under!

Men jeg vil se på det som du sage Osaka_san
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
17. marts 2003 - 14:07 #15
the_legend gider du ikke skrive til mig på doomstone@doomstone.dk så kan vi se på det :)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
25. marts 2003 - 21:17 #16
Hvor for skriver i på engelsk ? Forventer i at der kommer mange fra udlandet ind på en dk side ? NOT
Avatar billede sejlermikkel Nybegynder
26. marts 2003 - 14:41 #17
Det er jo allerede sagt, men jeg prøver lige at føje lidt til:

1. Gør det klart hvad man kan bruge sitet til. "Get a professional free homepage" er jo lidt vidt favnene. Mener i seriøst, at Coca Cola f.eks. kan afvikle deres site gratisk ved at registrere sig hos jer? Nej, måske mener i det, men det vil de ikke have succes med. I bør derfor tænke jer om med hensyn til hvem Jeres målgruppe er. Grundlægende bliver sitet mere brugervenligt jo mere snævert og specifikt målgruppen og målet er beskrevet - så kan man nemlig se hvad meningen er. Målgruppen kunne f.eks. være online-gamer til følgende spil xxx, yyy og websitet bør så fortælle at disse personer kan her oprette en liste over træfninger på nettet, beskrive klanmedlemmer osv. Vær specifik!

2. Gør det klart hvordan man bruger sitet. Lav f.eks. en hjælpeside der fortæller om processen og mulighederne, som man kan læse FØR man registrerer sig.

3. Lav ikke noget der ikke har en tydelig funktion. Pop-up hjælpen er ikke brugervenlig hvis den siger det samme som det den popper op over f.eks. "Crew Members" er "The Crew Members" - ja så er det sagt to gange, men hvis ikke man forstod det første gang, så forstår man det næppe heller anden gang. Det forvirrer og frustrerer mere end det gavner. (Fjern det, med mindre i finder på noget nyttigt at bruge det til)

Håber ovennævnte kan bruges. God fornøjelse med projektet!
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
26. april 2003 - 15:17 #18
Hey Doom... Kan du huske mig ?  (sharkylady fra RubiKa :P)

Mht målgruppe tror jeg ikke det er forkert at sige at "gamers" nok er meget godt ramt.

Hvad har gamers så brug for ? Jo de har brug for en hjemmeside. Men de gidder ikke bruge tiden på at lære at lave den vel ? Og derfor er en Wiz, som doom har lavet jo en fed ting, for dem.

At kalde det et Pro site har, mig bekendt, ikke noget med brugerne af dooms wiz-system at gøre. Det har noget med hvem der laver hjemmesiden at gøre. Og hvis Doom lever af at lave hjemmesider for folk, har han vel ret til at kalde det pro webdesign. Netop fordi det er hans pro(ffession).

Det han bad om var hjælp med at gøre konceptet bedre. Og hvad giver i ham ? Kritik af konceptet. Det var ikke det han bad om.

Han bad om at folk ville påpeje de fejl der var på siderne. Og som alle andre sider, har den sikkert en del. Det er jo det han vil rette...

Mvh Shark
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
08. august 2003 - 22:00 #19
Takker sharkmeat.dk :)