Avatar billede kama Nybegynder
16. marts 2003 - 17:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Terminal services installation på ikke server-version

Kan man få Terminal Services (altså server-delen) til at køre på en almindelig Windows 2000 Pro?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
16. marts 2003 - 17:29 #1
Desværre!
Avatar billede kama Nybegynder
16. marts 2003 - 17:35 #2
Jamen, er det ikke bare en stak dll'er og så en tserver.exe eller lign.?
Hvad er årsagen til, at det ikke kan lade sig gøre?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. marts 2003 - 17:38 #3
Microsoft har ikke implementeret det i w2000pro, men du kan installere client disketten og komme i kontakt med serveren.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
16. marts 2003 - 18:19 #4
Det kører kun på server-versionen.

Hvis man så endelig fik kopieret nogle filer så den kunne starte op, ville den næppe fungere problemfrit - der er jo en integration i resten af styresystemet som man så ikke kan forudsige reaktionen på... og så ville stabiliteten ryge.
Avatar billede goof78 Nybegynder
17. marts 2003 - 12:35 #5
Hmm, hvis det KUNNE lade sig gøre, hvorfor ville nogle så invistere 12.024 kr, i en Server version?
Avatar billede kama Nybegynder
17. marts 2003 - 13:07 #6
Det var da en stupid kommentar. Hvem taler om "investering"? Er TS den eneste forskel på W2K Pro og W2K server?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. marts 2003 - 13:20 #7
Ja terminal services er kun en lille del af w2ksrv. Den giver remote desktop adgang til serveren fra en pc. Men ikke fra pc-pc, så skal du bruge et 3.parts program f.x. VNC.
http://www.realvnc.com/download.html
Avatar billede goof78 Nybegynder
17. marts 2003 - 18:19 #8
Ja, stupidt svar, til stupidt spørgsmål;)

Pointen var netop at der er en "verden" til forskel fra en pro, til en server-udgave, ellers ville alle jo nøjes med den billige version, hvis funktionerne bare kunne hentes gratis bagefter.
Avatar billede kama Nybegynder
17. marts 2003 - 18:57 #9
Hvordan kan du tale om pointe og priser? Det var jo ikke det spørgsmålet gik på! Det er jo helt tydeligt at goof78 er en totalskadet Microsoft-elsker, der ikke har greb i virkeligheden :-) Det er synd for dig, men du er trods alt ikke alene.  Spørgsmålet var af teknisk karakter om hvorvidt nogen evt. havde en ikke-officiel løsning på problemet. Det kunne aldrig falde mig ind at betale 12k for en W2K Server - du må jo være gal.
Avatar billede janius Nybegynder
17. marts 2003 - 19:29 #10
Hvem gider da hjælpe sådan en utaknemmelige tåbe ? ? ? Tag dog at opføre dig lidt pænt, når folk prøver at hjælpe dig . . . . .
Avatar billede goof78 Nybegynder
18. marts 2003 - 10:23 #11
Kama:

Så må du jo bruge opensource-freeware SW, og holde nallerne fra M$, dit nærige svin. Hvis du har så meget imod M$, så er det godt du kan bruge alternativer. Af hensyn til mit job, har jeg aldrig postet penge i M$, men har samtlige licenser.
Hvis du søger en ikke-officiel metode, så er det da bare igang med at downloade, og få din røv ristet på den måde.
Pointen, og moralen er: "Der findes ikke et gratis måltid mad".