Avatar billede raivia Nybegynder
16. marts 2003 - 17:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Abit KG7 Lite + XP 1900

Hej

Jeg har et Abit KG7-Lite bundkort med en 1,4 Ghz Athlon processor + Silent Viking.
Det kører klippestabilt, men når jeg prøver med en XP1900 processor i, så bliver skidtet mega ustabilt...

Computeren kan godt starte op med den nye processor, men lige så snart jeg åbner Explorer eller et program, så genstarter computeren.

Jeg har opdateret bios'en til en version, som skulle kunne tage op til XP2100

Indstillingerne for min T-Bird 1,4:

Vcore = 1,75 (under PC Health står der 1,79)

Hvad skal XP1900 have???

På forhånd tak for hjælpen
Andreas Skalborg
--
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. marts 2003 - 17:25 #1
Min 1900+ får 1,71 ifølge Hmonitor, og jeg har bare sat den til default i bios.
Men prøv at hæve den et tak og se om den bliver mere stabil.
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. marts 2003 - 17:28 #2
Det kan også være den bliver for varm? har du brugt kølepasta?
Avatar billede raivia Nybegynder
16. marts 2003 - 19:06 #3
Jeg har ikke brugt kølepasta, men tror dog ikke det er temperaturen, for den genstarter først når jeg starter noget op.
Og processoren er ikke for varm - den bliver max 55 grader inde i bios.
Avatar billede peet-49 Novice
16. marts 2003 - 19:21 #4
Prøv at sætte hardware acceleration lidt ned.
Avatar billede raivia Nybegynder
16. marts 2003 - 19:42 #5
Hvor gør jeg det henne?
I bios / Windows?
Avatar billede peet-49 Novice
16. marts 2003 - 19:50 #6
I windows egenskaber for skærm-fejlfinding eller kort, kommer lidt an på dit styresystem.
Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 08:06 #7
Jeg har nu opdateret min bios til den sidst nye, og tjekket at processoren får det volt den skal have - 1.75.
Computeren er blevet en smule mere stabil, hvilket vil sige, at den først nu fryser efter en 5-10 minutter.

Jeg har prøvet at øge v-core til 1.775 - sker der noget ved det?
Computeren blev ikke mere stabil af det.
Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 08:07 #8
Lige en ting til.
Hvad skulle det gøre, hvis jeg sætter hardware acceleration ned?
Har det noget med processoren at gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
21. marts 2003 - 08:48 #9
Det kunne være systemet ikke fryser mere, hvis dit grafikkort fryser, har du jo samme problem, det behøver ikke være CPU.
Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 08:53 #10
Jeg er desværre kommet til at acceptere svaret fra peet49.
Mit problem er ikke løst endnu, så jeg bliver nok nød til at oprette spørgsmålet igen.
Avatar billede peet-49 Novice
21. marts 2003 - 08:57 #11
højreklik på denne computer-egenskaber-avanceret-den nederste rubrik-fejl og genstart, der fjerner du fluebenet i genstart ved fejl.
Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 09:05 #12
Tak for det peet49 - jeg er i skole lige nu, men prøver det når jeg kommer hjem.
Har desuden lige oprettet spørgsmålet igen...