Avatar billede mazik Nybegynder
16. marts 2003 - 16:53 Der er 19 kommentarer

The requested URL /--WEBBOT-SELF-- was not found on this server

Hejsa

Jeg har lavet en <form></form> Men når jeg trykker på send knappen kommer den med denne fejl! http://www.sprithuset.dk/Billeder/webbot.jpg

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 16:54 #1
det er din form, siden den sender til findes ikke på din server...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 16:56 #2
det er en Frontpage server extension der kaldes fra din form, og hvis du ikke har tilgang til det på din hostserver, vil det ikke virke
Avatar billede timealert Nybegynder
16. marts 2003 - 17:00 #3
FrontPage laver noget selv noget (med gråt) når du laver en form. Du skal bare slette dette og husk lige at tjekke om du har oploadet siden som din <form> sender hen til.
Avatar billede mazik Nybegynder
16. marts 2003 - 17:13 #4
-/timealert/- Den skal sende formen til min email, og gå tilbage til en af de øvrige sider, men hvordan ???
Avatar billede timealert Nybegynder
16. marts 2003 - 17:15 #5
2 min...
Avatar billede timealert Nybegynder
16. marts 2003 - 17:22 #6
Nu sender den til EMAIL@ADRESSE.DK:

<form method="POST" action="mailto:EMAIL@ADRESSE.DK" taget="DIN-SIDE.htm">
<p><input type="text" name="T1" size="20"><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="??"></p>
</form>

For at det skal virke skal du skrive det i fanen "HTML" der hvor det skal stå. Du kan kopiere det ved at først kopiere det til "notepad" og bagefter kopiere det ind i FrontPage. (af en eller anden grund kan man ikke kopiere direkte da FrontPage laver "<" og ">" om til html-koder

(det er dog ikke afprøvet)
Avatar billede mazik Nybegynder
16. marts 2003 - 17:31 #7
-/timealert/- Det virker så nogen lunde, men hvis du lige går ind og prøve det af kan du så forklar mig hvorfor den kommer med den meddelse når jeg trykker på "send" knappen?

Url: http://www.sprithuset.dk/Opret_email.html
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 17:33 #8
du har glemt et r i target i din form
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 17:35 #9
i øvrigt vil det kun virke hvis den der vil sende, har et mailprogram på den maskine han vil sende fra, hvis du har mulighed for at bruge noget serverside, asp, php eller hvis din host har en formmail, vil det være langt at foretrække
Avatar billede mazik Nybegynder
16. marts 2003 - 17:37 #10
-/ztyxx/- > Min webserver har en form mail, men skal jeg bare sætte den et tilfældig sted ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 17:39 #11
den skal sættes ind i action
<form method="POST" action="formmail.pl" target="DIN-SIDE.htm">
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 17:40 #12
formmail.pl skal selvfølgelig være nøjagtigt den sti som din host foreskriver
Avatar billede timealert Nybegynder
16. marts 2003 - 17:42 #13
det er en langt bedre løsning som ztyxx er kommet med.

Meddelsen kom fordi du, ved at trykke på knappen, sender en mail i dit navn uden at have "bedt" om det. (Man kan på den måde fx komme til at sende en mail fra en andens navn)
Avatar billede mazik Nybegynder
16. marts 2003 - 17:53 #14
-/timealert/- > Din løsning der oppe virker sådan set fint nok, men når jeg så modtager email vedhæfter den en .att fil.... Hvad er det for en fil ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 18:03 #15
det er fordi at du sender via brugerens mailprogram at den fil vedhæftes, den indeholder bare
Avatar billede mazik Nybegynder
16. marts 2003 - 18:12 #16
-/ztyxx/- > Venter lige på den sidste linje ? :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. marts 2003 - 21:42 #17
hehe, ja der kan man bare se...
den sidste linie skulle være
den indeholder ikke noget farligt, alt efter mailklient, er det enten et nummer, eller body-teksten i mailen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. april 2003 - 11:26 #18
mazik> kom du videre??
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. september 2003 - 16:21 #19
Lukketid...?