Avatar billede gregersp Nybegynder
16. marts 2003 - 14:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Strukturering af brugere til admin-system

Hejsa.

Jeg leger med et system (i PHP4 og MySQL) hvor flere brugere skal kunne administrere forskellige områder (og ikke alle brugere må administrere alle områder...)

Jeg søger lidt inspiration til hvordan i ville holde styr på hvem, der har adgang til hvad.

Foreløbig har jeg oprettet en brugertabel, der indeholder et longtext-felt, hvori superadministrator så kan skrive de område-id'er som brugeren skal have adgang til adskilt af et eller andet tegn :-)

Men jeg hører gerne jer andres bud på hvordan man kunne strukturere det.
Avatar billede gregersp Nybegynder
16. marts 2003 - 14:51 #1
Områder skal så forståes som poster i databasen (eller rettere oversigter over poster, men anyway)
Avatar billede teepee Nybegynder
16. marts 2003 - 18:12 #2
Jeg ville nok lave adgangen relationel, så der findes en BRUGER tabel, en OMRÅDE tabel og en BRUGEROMRÅDER tabel, der blot indeholder bruger'id og område'id. Jeg synes det virker som om at et long felt er lige besværligt nok