Avatar billede hubbi Nybegynder
16. marts 2003 - 11:30 Der er 16 kommentarer

Læg email på serveren

Jeg har adsl ved tdc og skal nu have sat 2 email konti op men når jeg mogtager så får begge konti dem. Jeg ved man kan sætte regler op i outlook express, så den ikke skal hente en email hvis den konti man bruger ikke passer med med email, men nu bruger jeg outlook 2002 der kan jeg ikke finde den regl. Nogen der kan hjælpe
Avatar billede bredker Nybegynder
16. marts 2003 - 11:33 #1
kikker med
har samme problem i outlook express 6
Avatar billede hubbi Nybegynder
16. marts 2003 - 11:36 #2
i express kan du godt, det har jeg prøvet
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 11:50 #3
Hvad med at lave brugere på din pc'er som de skal logge sig på med. og under hver bruger kan man så lave det du ønsker. Men hvilket OS kører du med 2000 eller XP
Avatar billede snortop Nybegynder
16. marts 2003 - 12:45 #4
Forstå ikke spg helt
Men hvis man læser overskriften og gå ud fra det så kan du have email på serveren heletiden ved at gøre følgende.
funktion-indsillinger.
Konfiguration af email
email konti
få vist email konti
Næste
Rediger konti
Flere indstillinger
Avanceret
Og sæt hakker i dem under levering!

Sådan kan du ihvertfald 'Læg email på serveren'
Avatar billede hubbi Nybegynder
16. marts 2003 - 13:21 #5
Det jeg mener at når man har tdc og skal have flere email adresser, når man så modtager en mail, så får alle den mail, så spurgte jeg så tdc hvordan man gjorde, hvor de sagde at man skulle sætte sådan regler op for at modtage,
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 14:08 #6
har du kigget ind på menuen funktioner og meddelelsesregler
Avatar billede snortop Nybegynder
16. marts 2003 - 15:40 #7
Nå jamen så skal du jo lave en meddelseregle der COPIER de mail der kommer ind. Evt. sender en forward til de andre email. Og så lave den sammen for hver email. Men jeg kan ikke lige selv se fordelen i det!
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 15:56 #8
Har du XP
Avatar billede snortop Nybegynder
16. marts 2003 - 16:05 #9
Ja!
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 16:11 #10
Så vil jeg anbefale dig at oprette flere brugere. Der inde kan du lave en opsettning i email som den bruger skal have retigheder til, og du har dine. Så må man logge på som sin bruger for at se sine mails
Avatar billede snortop Nybegynder
16. marts 2003 - 16:15 #11
nåå.. det var så ikke mig du spurgte...!!!
Avatar billede hubbi Nybegynder
17. marts 2003 - 09:04 #12
Jeg tror ikke rigtig at i forstår hvad jeg mener, det har ikke noget med bruger at gøre. Når jeg har 2 email konti fra tdc så henter den fra begge konti lige meget hvad for en konti jeg vil tjekke med. Det er nogle regler jeg skal sætte op. Det er her jeg skal have hjælp til.
Avatar billede cdc Novice
17. marts 2003 - 09:44 #13
hvis du har to separate konti hos TDC skulle du kunne have en konto på enbruger og en anden på den næste.
Hvis du for mails fra begge på den ene, selvom du kun har den ene registreret, så må de være forwarded til hinanden eller noget lignende. Lidt alla en email alias.
Alias gør at man kan lave flere emails, men modtager er den samme, dvs. hovedemailen.
Avatar billede hubbi Nybegynder
17. marts 2003 - 10:01 #14
Jeg har en konti til tdc med 2 alias med email
Avatar billede bredker Nybegynder
04. maj 2003 - 01:16 #15
lukketid
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2003 - 22:25 #16
Problemet med TDC´s email er at de alle har samme kontonavn samt password, det er heller ikke lykkedes for mig at få Outlook 2002 til at give en regel der kan bruges.