Avatar billede zneo Nybegynder
11. november 2000 - 14:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny BDC med samme Computername

Jeg har et \"mindre\" problem:

En ny Dell server skal erstatte en ældre Digital ditto. Den gamle server
kører NT4 sp5/Exchange 5.5 og er BDC. For at undgå at alle Exchange-klienter
skal omkonfigureres, skal den nye server være fuldstændig magen til (ny IP
adresse men samme Computername).

Når jeg under installationen af den nye server kommer til det tidspunkt,
hvor serveren skal meldes ind i domain\'et, kommer der en fejlmeddelelse, der
siger: \"The domain controller can not be located\". Jeg har prøvet at fjerne
Computername\'et i Server Manager inden installationen, oprettet
Computername\'et på ny og har også prøvet at installere oven i de
eksisterende settings, med samme nedslående resultat. Jeg har prøvet at
oprette ekstra protokoller (IPX) og har tildelt IP fra en DHCP-server - hvis
det mod forventning skulle være et netværksproblem. Desuden kan jeg ping\'e
den nye server, så netværkslaget virker.

Jeg tolker det som om problemet er, at jeg installerer en BDC med samme
Computername som en tidligere server. Er der nogen, der har et hint?
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
11. november 2000 - 18:58 #1
Hvad med PDC\'en findes den på samme netværk eller er den placeret på andet netværk via en router?
Avatar billede kgj05 Nybegynder
12. november 2000 - 19:55 #2
Tjek at du benytter den nyeste netkortdriver. Der var på et tidspunkt problemer med intel og deres netkort.
Sørg for at din PDC og nye BDC kan \"se\" hinanden via computernavnet typisk er 2 port slået fra på routeren så man ikke kan lave opslag.
En hurtig måde er at sætte en hub imellem de 2 server så skla du ikke til at konf. routeren.
Avatar billede devia Nybegynder
12. november 2000 - 23:41 #3
Kør din nye BDC op med et unikt navn og skift navnet efter du har nedlagt den gamle server.

Hvis du HAR nedlagt den gamle server, kunne problemet måske være at serveren står på et andet subnet. Sørg derfor at angive primær og sekundær WINS server under netværksopsætningen.
Avatar billede it-drift Nybegynder
13. november 2000 - 09:45 #4
Yderligere info:

1. Jeg promotede en BDC i samme edb-rum som den nye maskine til PDC, så PDC\'en stod på samme fysiske net under installationen.

2. Den gamle server var lukket ned og fjernet i Server Manager. Den var ikke på listen længere - hverken på PDC eller BDC\'ere.

3. Jeg kunne ping\'e den nye server, så netværket kørte - men jeg checker driveren...

Det bekymrer mig at fejlmeddelelsen  siger: \"The domain controller can not be located\". Hvis en BDC ikke har fået opdateret sin database, havde jeg forventet en anden fejlmeddelelsen.

P.S. Jeg prøver at installere den nye server med et unikt navn i næste weekend og prøver derefter omdøbe den til den gamle servers navn.
Avatar billede farout Nybegynder
14. november 2000 - 23:20 #5
bare en tanke
kan du ikke lave et test net af bare 2 maskiner
en pdc med samme navn og ip som den rigtige
og så lukke den gamle bdc ned og
koble den nyinstallerede bdc på nettet
en sen nattetime
hvis det går galt kan du jo bare åbne den
gamle bdc igen
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
15. november 2000 - 22:00 #6
Har du fået den i luften, ellers prøv at oprette en lmhosts fil og skriv ip nummer servernavn osv.
Det vil muligvis få den til at se PDC?
Avatar billede farout Nybegynder
15. november 2000 - 23:26 #7
ja øhh undskyld jeg siger det men har du husket at angive den rigtige undernetmaske
dumt spørgesmål men set før =)
jeg har lige testet og det er for mig umuligt
at installere 2 bdc med samme navn
så jeg venter med glæde på svaret
Avatar billede it-drift Nybegynder
18. november 2000 - 09:23 #8
Claus, du ramte hovedet på sømmet... Jeg fandt en gammel LmHosts fil på den maskine, som jeg promote\'ede til PDC, hvor adressen på det pågældende computername var \"hardcoded\" i - men med en tidligere servers IP. LmHosts filen blev slettet og nu kører installationen... :-)
Avatar billede zneo Nybegynder
19. november 2000 - 14:57 #9
Og så må jeg vel dele points ud til Claus...