Avatar billede lovebuine Mester
16. marts 2003 - 01:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

comp fryser ved capture fra dv til comp via firewire

Mit problem er, når jeg capture fra mit JVC dvp-7 kamera via firewire til min comp i adobe premiere, så fryser min computer efter 1-2 min, og der står intet i event log, hvad kan det være, jeg har prøvet at skiftet pci slots
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
17. marts 2003 - 10:43 #1
Hejsa
Jeg har samme problem :(
Kan du også godt "styre" dit DVcam med Premiere? Det er først når jeg trykker "Play" hele maskinen fryser!
Har du evt fundet en løsning et andet sted?
Avatar billede lovebuine Mester
17. marts 2003 - 16:44 #2
jeg kan sagtens trykke play og spole og record, det er først efter 1-2 min record den fryser
Avatar billede henninga Novice
18. marts 2003 - 22:03 #3
Har du prøvet at capture med Movie Maker (hvis du har XP) - eller et andet program.
Har du testet hastigheden på din(e) harddiske - minimum 4-5MB/sek.
Har du checket at du bruger de rigtige indstillinger under Capture-settings (DV-PAL).
Har du lukket alle andre programmer.
Hvilket styresystem har du.
Bare nogle forslag.
HenningA
Avatar billede lovebuine Mester
18. marts 2003 - 22:33 #4
jeg har XP 1000mhz 650mb Ram og mine hd overføre med 25-30mb/sec, jeg har ik prøvet movie maker, ved ikke hvor det er i XP, men jeg har prøve premiere 6.5 og screenlive Capture, når jeg capture 1-2 så fryser comp og den bruger ikke engang særlig meget ram, Capture settings står rigtigt også og jeg har lige prøvet igen med ALLE programmer lukket, jeg har derudover igår prøvet mit firewirekort i en anden 700mhz comp, og der virker det fint uden at fryse.
Avatar billede henninga Novice
18. marts 2003 - 22:57 #5
Jeg ved ikke hvad "ScreenLive capture" er, jeg bruger Movie Capture i Premiere 6.0.  Når du er inde under Capture i Premiere kan du, under Edit Device Control, vælge dit kamera, og der er en hel stribe JVC kameraer.
MovieMaker finder du under  Start>Programmer>Tilbehør>Windows MovieMaker
Du skal lige sætte den til den rigtige kvalitet under indstillinger - prøv at vælge "Andet..." og så vælge DV kvalitet i den menu der fremkommer.
Kameraet skal være sat til og tændt i VCR-mode inden du starter MM.
HenningA
Avatar billede lovebuine Mester
18. marts 2003 - 23:13 #6
jeg har lige prøvet som du har beskrevet og den frøs efter 19sec, måske det tyder på hardware fejl af en eller anden art, ved bare ikke hvad, fordi det kørte uden prob på en anden computer
Avatar billede henninga Novice
18. marts 2003 - 23:15 #7
Osse med dit JVC kamera ??
Det kan have noget med Firewirekortet at gøre.
Har engang haft problemer med JVC og et billigt Firewire.
Henning
Avatar billede henninga Novice
18. marts 2003 - 23:17 #8
Mit Firewire kort er med Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller.
Avatar billede lovebuine Mester
18. marts 2003 - 23:21 #9
mit er OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller, 4 porte,kender ik navnet, står ikke nogen steder
Avatar billede henninga Novice
18. marts 2003 - 23:23 #10
Og du har selvfølgelig opdateret bios på dit bundkort ?
Avatar billede lovebuine Mester
18. marts 2003 - 23:28 #11
godt spg,det må jeg lige checke om det er den nyeste
Avatar billede lovebuine Mester
21. marts 2003 - 17:24 #12
det var sgu min bios, totalt godt, den fryser ikke mere, laver du lige et svar og mange tak for hjælpen
Avatar billede henninga Novice
22. marts 2003 - 14:22 #13
Det var da dejligt.
God arbejdslyst.
HenningA