Avatar billede mollevp Nybegynder
11. november 2000 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Wordperfect --> Word 2000

Vi har en masse gamle Wordperfect filer, som vi skal have konverteret til Word 2000. Words egen konvertering er ikke godt nok. Er der nogen der kender til et program der kan lave en 100% korrekt konvertering, må de meget gerne poste et link her. Wordperfect filerne indeholder tekst, grafik og ligning-elementer.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2000 - 13:30 #1
Hvad sker der, siden den ikke er god nok???
Avatar billede mollevp Nybegynder
11. november 2000 - 14:12 #2
Billederne bliver helt ødelagt, står forkert. Layoutet bliver ændret.
Avatar billede frankgrevil Praktikant
11. november 2000 - 18:17 #3
En helt perfekt konvertering har jeg aldrig hørt om, hverken den ene eller anden vej.

Du (I) kommer til at ofre lidt manuel efterbearbejdning på jeres filer.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2000 - 19:50 #4
Det tror jeg også, men prøv ellers at skrive til MS og hør dem ad, en mulighed der aldrig kan gå galt, ikke andet at I før af vide det samme som her.
Avatar billede nygse Nybegynder
13. november 2000 - 14:25 #5
Vi har oplevet mange problemer med at få Word2000 til at konvertere/læse WordPerfect filer.
Vi har valgt at hive WP filerne ind i Lotus WordPro og gemt dem som Word filer.
Dernæst har vi åbnet dem i Word.

Det er mest tekstfiler vi har prøvet det med - og problemet har mest været udskrivningen - men prøv det - måske det virker.
Avatar billede frankgrevil Praktikant
13. november 2000 - 15:50 #6
Jeg går ud fra, det er en engangsforestilling I skal gennemføre? I så fald ville jeg hyre et par vikarer med godt tjek på Word til at afpudse de konverterede filer.

For et par år siden skulle jeg selv have konverteret fra DSI-Tekst til Word 95, og det viste sig umuligt at gennemføre på anden måde end via WP 5.1. Prøv -- som foreslået af \"nygse\" -- at eksportere fra WP til et antal alternative formater og se, hvordan de opfører sig ved import til Word.
Avatar billede mollevp Nybegynder
13. november 2000 - 20:53 #7
Vi har prøvet at åbne Wordperfect filerne i andre programmer, og derefter gemme dem og åbne dem igen i Word. Det bliver bare ikke godt nok :-(
Avatar billede frankgrevil Praktikant
14. november 2000 - 08:26 #8
Så hedder det manuel efterbearbejdning ...
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. december 2000 - 09:01 #9
Kan Wordperfect gemme i Rich Text Format (rtf)?
Avatar billede mollevp Nybegynder
05. december 2000 - 14:48 #10
Hmmm, det ved jeg ikke er der ikke nogen der kan svare på det???
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. december 2000 - 18:51 #11
Jeg har kikket lidt på det.
Jeg kan fornemme at du ikke har WP, er det rigtigt?
Hvilken version er filerne lavet med?

WP kan gemme i rtf, men det er ikke hele formateringen man får med. Jeg har prøvet med WP9. I den kan man gemme i MS-word-97 format. Jeg har ikke lavet den helt store test. Men tabeller og tekst formatering ser rigtig ud. Sidehoved på ulige/lige sider virker ikke så godt.

Desvære kender jeg ikke til andre konverter.
Avatar billede mollevp Nybegynder
05. december 2000 - 21:32 #12
>>eagleeye

Jeg har en ny version af Wordperfect, men den kan heller ikke lave perfekte konverteringer.

Filerne er lavet med en meget gammel version. Jeg ved ikke præcist hvilken.
Problemet er at det firma som har hyret os vil have 100% korrekte konverteringer. Vi sidder selv og laver en masse rette arbejde, men det er for at sige det mildt langtrukkent/røvkedeligt.....
Avatar billede juks Novice
08. december 2000 - 11:57 #13
prøv at spørge mirkrosoft

det er det nemmeste.
mvh
jonas
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. december 2000 - 18:53 #14
Jeg vist ikke hjælpe mere. Så ved du da hvad dagene skal gå med :-)
Nej der er vist ikke nogen nem metode.
Avatar billede mollevp Nybegynder
12. december 2000 - 19:58 #15
Jeg lukker spørgsmålet ned, tak for alle besvarelserne.