Avatar billede botha1 Nybegynder
15. marts 2003 - 22:19 Der er 11 kommentarer

DVD til VCD ???

Jeg har et problem, eller dvs min svigerfar har et problem.
Han fik i fødselsdagsgave den nye Kim Larsen CD.
MEN den ene CD i denne er en DVD ?? smart ja, men  ikke når ha n nu ikke har et DVD drev i han s computer.

Jeg har så lvet at undersøge om man ikke kan gøre noget så han kan have glæde af denne DVD.

Umilbart troede jeg at jeg vha Nero kunne konvertere den over i VCD format (som han jo så afspille på hans computer) men desværre ikke :-(
Er der nogen der kender en LET måde at konvertere DVD til VCD eller SVCD?

Pleaaaaze help me ;-)
Avatar billede askhoej Praktikant
15. marts 2003 - 22:30 #1
Avatar billede askhoej Praktikant
15. marts 2003 - 22:30 #2
Avatar billede botha1 Nybegynder
15. marts 2003 - 22:33 #3
jo jo, men det er DivX og ikke VCD
kan man så lave DivX om til VCD ?
Avatar billede donwang Nybegynder
15. marts 2003 - 22:34 #4
Avatar billede donwang Nybegynder
15. marts 2003 - 22:34 #5
Super DVD Ripper is an easy-to-use DVD ripping and copying tool which can copy DVD to DIVX AVI files or MPEG1 MPEG2 files. Super DVD Ripper can then copy DVD to VCD or SVCD, an ideal method to make backup DVD copy. No expensive DVD burner required, direct burning to CD which can be played in your DVD player!
Avatar billede askhoej Praktikant
15. marts 2003 - 22:36 #6
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. marts 2003 - 22:37 #7
Du skal have et DVD drev før du overhovdet kan læse cd'en.
Avatar billede 2kbo Nybegynder
16. marts 2003 - 01:12 #8
http://www.dvd2svcd.org
kan det hele. AVI2SVCD DVD2SVCDDVD2VCD you name it...
Avatar billede muleman Nybegynder
18. marts 2003 - 12:40 #9
God lille pointe fra geforce3...
Avatar billede muleman Nybegynder
18. marts 2003 - 12:53 #10
Men, hvis det er fordi, DU vil gøre det for ham, så kan jeg kun anbefale at bruge smartripper til, at rippe DVD'en og herefter lave den om til XVID via VIDOMI (freeware) og tilsidst brænde den med eks NERO.
Alle programmerne er super nemme at betjene og VIDOMI encoder'en er meget hurtig + det bliver lækker kvalitet på et min. af plads.
Hvorfor lave det om til VCD, når han alligevel skal se den på PC'en? XVID er i lige så god, hvis ikke bedre kvalitet (det er op til dig).
Hygge! og god fornøjelse.

muleman
Avatar billede pondo Nybegynder
23. april 2003 - 15:55 #11
Du skal kun bruge et program der hedder DVDx , det ripper directe fra DVD til hvad som helst.

Det er simpelt og blandt de bedste af slagsen, kan tilmed rippe undertekster med på en gang...

Pondo and out