Avatar billede domino191 Nybegynder
15. marts 2003 - 01:14 Der er 3 kommentarer

Lindows Netværk og start af *.exe-filer

Jeg har installeret Lindows 3.0.5 på min 2'den PC. Via netkort har jeg adgang til min 1'ste PC, der har direkte adgang til internettet.
Men jeg kan ikke få PC 2 til at gå på nettet via "deling af internetforbindelse" gennem PC 1.

Og hvis jeg blot skal have alm. adgang fra PC 1 til PC 2, så bliver jeg spurgt om brugernavn/adgangskode, selvom jeg ikke har specificeret nogen af delene på nogen af PC'erne. Jeg kan godt få forbindelse fra PC 2 til PC 1.

Sidst, man ikke mindst: Hvordan får man små og elementære Windows-programmer til at starte i Lindows. Når jeg dobb.klikker på *.exe-filerne, så sker der ikke noget.
Avatar billede langbein Nybegynder
15. marts 2003 - 02:19 #1
Hvilket operativsystem er det du kjører på PC no 1 (Den mot internett.) ?
Avatar billede langbein Nybegynder
15. marts 2003 - 02:42 #2
Har ikke grie på Lindows i de hele tatt men for andre Linux så eksekverer man vel en dos fil om lag slik: "wine finavn.exe" (???)
Avatar billede domino191 Nybegynder
15. marts 2003 - 02:46 #3
Jeg har Windows XP på PC 1
Og det med Wine: Der skal man installere Wine, men når jeg prøver at installere med den syntax der står beskrevet, så vil den ikke pakke ud/installere, så det er ikke lykkedes mig at installere Wine heller :-/