Avatar billede pouldc Nybegynder
14. marts 2003 - 21:18 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Blinkende mus!

Hej,
Jeg har det der sorte, trådløse Logitech mus og keyboard sæt, og er sådan set ret glad for det.

Men når min computer er slukket står musen stadig og blinker (med sit lille optiske røde øje) så den bruger batterier ret hurtigt. Kan man ikke forhindre det på en eller anden måde?!?!?!?

*/poul
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. marts 2003 - 21:20 #1
Så vidt vides er den eneste løsning, at pille batterierne ud
Avatar billede amplificator Nybegynder
14. marts 2003 - 21:21 #2
Mener det har været oprettet et spg. om det samme engang før.

Løsningen der blev at du kunne tage batterierne ud eller hive stikket ud til musen hver gang du forlader den. Blvier iriterende i længden.
Avatar billede delakuer Nybegynder
14. marts 2003 - 21:34 #3
du kan købe en ny optisk mus der må jo være noget i vejen med den... så køb en ny eller få garanti
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. marts 2003 - 21:49 #4
delakuer >> Hvorfor skulle der være noget i vejen med den? Sådan er det altså ved de fleste optisk trådløse mus
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 22:21 #5
Hej Poul.
En af de gamle venner har også en. Han siger, at hvis man placerer musen på et stykke hvidt papir, når man ikke bruger den, skulle det spare strøm, idet musen ikke skal bruge ret megen energi på at lyse underlaget op, og dermed sparer strøm. Ved ikke om det hjælper, men vel den nemmest løsning, i så fald. Jeg har lige købt en Logitech MX700, med ladestation. Den er najs! ;) - Var også træt af at skifte batterier i min MS Intellimouse Cordless Explorer.
Hilsen
Hans
Avatar billede scb Praktikant
15. marts 2003 - 09:41 #6
Når musen går i dvale, står den faktisk og blinker for at spare strøm, den er jo nødt til at aflæse underlaget for at se om du pludslig bevæger den, det gør den normalt med fast lys, men har man ikke bevæget den et stykke tid går den over til at blinke, for at spare på strømmen.
Hvilke batterier bruger du ?
Hvis det er forholdsvis billige batterier, så prøv at købe nogle der er dyrere, de har ofte en kapacitet der overgår de billige mange gange, og derved holder meget længere.
-SCB
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. marts 2003 - 09:43 #7
Læste lige om en der sagde det hjalp at skifte fra ps2 hvis man brugte det til USB.
Avatar billede scb Praktikant
15. marts 2003 - 09:47 #8
Og til den med USB og PS2, det tror jeg ikke på !
Musen er senderen, Modtageren som er tilkoblet USB eller PS2 kan ikke ændre på musens strømforbrug.
-SCB
Avatar billede pouldc Nybegynder
15. marts 2003 - 15:18 #9
Tak for hjælpen!
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. marts 2003 - 15:24 #10
Min Dexxamus går i dvale efter ca. et minuts inaktivitet og når man så vil starde den igen klikker man bare på en af knapperne på  den.