Avatar billede madiedk Nybegynder
10. november 2000 - 21:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

computer fryser

hver gang jeg spiller grafiktunge spil, eller kører 3dmark2000 fryser min computer efter lidt tid, jeg har på fornemmelsen det er grafikkortet.

jeg har et asus 7700 deluxe geforce2 gts grafikkort og 850 mhz thunderbird og asus a7v bundkort. hvad kan det være temperaturen på grafikkortet ligger på ca 46 grader.
Avatar billede madiedk Nybegynder
10. november 2000 - 21:02 #1
jeg giver gerne en julebryg til den der kommer med et forslag der virker
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. november 2000 - 21:04 #2
Det kan hænge sammen med hvis du har overclocket for meget, så fryser den hyppigt under 3DMark2K
Avatar billede madiedk Nybegynder
10. november 2000 - 22:25 #3
jeg har ikke overclocket.
Avatar billede stump Nybegynder
11. november 2000 - 01:36 #4
hvor meget ram har du??? Det kan være fordi du ikke har ram nok, som så gør at din pcer fryser
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. november 2000 - 01:48 #5
sikkert fordi du så kører 4x AGP.
Gå ind i din bios under advanced stil performance til normal istedet for optimal. I praksis vil du givetvis ikke kunne mærke forskellen på optimal eller normal,udover at den sikkert ikke fryser mere.
Avatar billede tzr Nybegynder
11. november 2000 - 11:18 #6
Jeg har haft det samme problem, bare med noget andet hardware.
Det jeg gjorde var at køre alle de diagnostic programmer jeg har (Norton Utillities). Da dette ikke virkede, tog jeg mine RAM-blokke ud en efter en. Altså først den ene ud, og så køre lidt. Så den i jeg lige havde taget ud og ud med en anden. Du kan også prøve at flytte lidt rundt på Ram-blokkene.
Du kunne også prøve at se om det evt. er nogle hardware-konflikter i \"Kontrolpanel|System\"

Og JA, jeg tror godt det kan have noget at gøre med de 46 grader (en CPU kan i hvert fald fryse hvis der bliver for varmt)

PS.: Det med at flytte på rammene virkede hos mig, men da jeg så fik et nyt motherboard kunne jeg sagtens bruge alle ramblokkene

Peacefull Greetings: TzR
Avatar billede denboj Nybegynder
11. november 2000 - 16:59 #7
jeg har efterhånden hørt om nogle stykker der har haft problemmer med Gee2 - Mest mmx udgaven - Nogle har løst det ved at pille et evt netkort ud.

Så vidt jeg husker så er 46 grader langt fra alarmerende for en Tbird - jeg mener (jeg vil ikke hænges op på det) at den kan klare helt op til 90 grader.
Avatar billede madiedk Nybegynder
11. november 2000 - 19:35 #8
det er temperaturen på mit grafikkort der bliver 48 ikke 46 grader. min cpu bliver kun 40 grader. hvad kan jeg gøre?
Avatar billede madiedk Nybegynder
12. november 2000 - 11:57 #9
nu har jeg prøvet at tage mine ram ud en efter en og byttet dem om og alt muligt, men min computer fryser stadigvæk, efter et stykke tid når jeg spiller 3d spil, jeg har også underclocket mit grafikkort, det hjælper ikke, og jeg har sag agp4x ned til agp2x intet af det hjælper, jeg har også prøvet forskellige driver. hvad kan jeg gøre?
Avatar billede madiedk Nybegynder
12. november 2000 - 11:59 #10
jeg har 256 pc133 apacer ram, hvis det kunne hjælpe nogle
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 12:04 #11
Har du prøvet at køle din computer ned ? Hvis ikke, prøv det ... Jeg har ikke andre forslag lige nu
Avatar billede madiedk Nybegynder
12. november 2000 - 12:23 #12
jeg forstår ikke hvad du mener med at køle den ned
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 12:25 #13
Tag coveret til tårnet af, og sæt evt. en ventilator til at blæse på den ... Så temp falder
Avatar billede jamman Nybegynder
12. november 2000 - 22:52 #14
http://www.gamereactor.dk/ hent direktx 8,0 det virkede hos mig det er jo ikke sikkert det er varmen det er galt med!!!
Avatar billede madiedk Nybegynder
14. november 2000 - 14:21 #15
nu fryser den ikke mere, jeg ved ikke hvad jeg har gjort.