Avatar billede michaelb-er-slettet Nybegynder
14. marts 2003 - 15:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjern tekst i en formular ved klik.

Ja, overskriften siger jo det meste...
Når jeg har et input hvor value er sat til f.eks. "navn her" og jeg klikker i feltet, skal teksten "navn her" fjernes... Forstås spørgsmålet?

Det er ligesom søgeboxen på www.nethundeguiden.dk
Avatar billede no_doubt Nybegynder
14. marts 2003 - 15:44 #1
<input type="text"
onclick="if(this.value=='Indtast email'){this.value='';this.focus()}"
onblur="if(this.value==''){this.value='Indtast email'}" size="16" name="email"
value="Indtast email">
Avatar billede sqren Nybegynder
14. marts 2003 - 15:48 #2
<input type="text" name="search" value="Søg" onclick="java script:search.value='';" class="input" size="20">
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 16:04 #3
sgren>> Aldrig skrive "java script:" i en event-handler!
Og hvad nu, hvis man forlader feltet og klikker på det igen?

I har i øvrigt begge glemt, at nogle bruger tab-tasten for at navigere mellem felterne i en form, altså:

<input type="text" value="Skriv dit navn" onFocus="if (this.value == this.defaultValue) this.value = '';" onBlur="if (this.value == '') this.value = this.defaultValue;">

Det må være den smarteste metode.
Avatar billede sqren Nybegynder
14. marts 2003 - 16:05 #4
Det er sikkert rigtigt. Tak (eller hva' det nu hedder)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. marts 2003 - 20:36 #5
phoenixv din onfocus gav i hvert fald pote, så jeg kan jo dele pointene mellem dig og no_doubt (sqren jeg prøvede det samme som dig)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2003 - 10:02 #6
Svar
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2003 - 14:25 #7
no_doubt>> Vil du have nogle af pointene?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
17. marts 2003 - 18:35 #8
Nej det er ok