Avatar billede jorael Nybegynder
14. marts 2003 - 12:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Parallelport - switchboks

Den nye bærbare skal hjemme sluttes til min HP 930 C med en switchboks (som jeg havde liggende) og kabler med "brede" stik til parallelporten. Den anden PC er min stationære. Skal den den bærbare altid være slukket når stikket sættes i, også når omskifteren står, så den stationære PC har printeradgang? Skulle jeg ofre 100 kr. på et USB 2 kabel til den nye bærbare? Og ville det gå sammen med min stationære, der kører via parallelport (men som i øvrigt oså har USB stik.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2003 - 13:14 #1
Det kommer helt an på din switchboks, på de nyere af typerne betyder det ikke noget.

Hvis din strøm ikke er "jordet" bør du altid slukke for en sikkerheds skyld
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 14:13 #2
Anskaf dig endelig et USB kabel til 100 kr. Det er langt hurtigere end parallel og kan tilsluttes mens både computer og printer er tændt (hot plug), så slipper du også for at signalet fra den stationære skal gennem printer switchboxen.

Hilsen
Hanzi
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 14:18 #3
Køb et USB kabel. Du kan have begge maskiner tilsluttet printeren samtidig, og slipper for switchboxen.

JP
Avatar billede jorael Nybegynder
14. marts 2003 - 23:10 #4
Tak for svarene. Men hvis begge PC ere skal kobles på, skal jeg jo have en USB switch og den er så 200 ekstra, og en ekstra printer kan jo fås for lidt over 5oo.
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 23:26 #5
Hey hov!
Kan du ikke bare have begge computere tilsluttet? Den stationære med Parallel kablet og laptoppen med usb kablet? Så skal du ikke have en USB hub.

Hilzen
Hanzi, der takker for pointene...
Avatar billede jorael Nybegynder
14. marts 2003 - 23:41 #6
RE: hey hov
Se i andre spørgsmål blev det netop diskuteret, om man kan det, for det vil jo være smart. I de svar jeg så, var man lidt usikre.
Men tak fordi du svarer også efter at du har fået point!