Avatar billede laptoppen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lan mellen to computer med...

kan man forbinde to computer med Firewire??
hvis ja hvordan, og hvad er fordelene bortset fra det går 4x hurtiger!
Avatar billede larildsen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:44 #1
Ja, du kan godt forbinde 2 computere med Firewire, men du skal helst køre Windows 2000 eller XP, eller evt. Windows ME.
Du skal i så fald simpelthen køre IP over IEEE1394, og din Firewire port bliver simpelthen opfattet som et netværkskort.
Fordele over for 100Mbps netværk - hastighed,  behøver ikke specielle cross-over kabler,´du behøver ikke investere i netværkskort, hvis du allerede har et FW kort
Ellers er det vel bare smag og behag
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 09:45 #2
Ja. Windows XP har support for det.
Ingen fordele udover hastigheden. Du kan ikke have computerene så langt fra hinanden, som med ehternet (omkring 100 meter mener jeg).
Du har jo også 1000mbit ethernet at hoppe på, hvis du mener at hastigheden er et problem :-)

JP
Avatar billede laptoppen Nybegynder
14. marts 2003 - 10:18 #3
kan man både købe med Firewire og Lan på samme tid?
Avatar billede larildsen Nybegynder
14. marts 2003 - 10:38 #4
Ja, FW bliver i denne forbindelse "bare" opfattet som et ekstra netkort.
Du skal selvfølgelig have forskellige IP netværk på de 2 forskellige netværkskort