Avatar billede jmguti Nybegynder
14. marts 2003 - 00:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan og hvordan får jeg undertekster på mine divX film

Hvordan får jeg undertekster på mine divX film. Jeg har både en MicroDVD player og en windows media player. Jeg er ikke den største pc haj, så helst en så enkel forklaring som muligt.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 05:42 #1
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
14. marts 2003 - 07:30 #2
Hej gå ind under www.divxstaion.com.der er subtitler til divx film
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
14. marts 2003 - 07:31 #3
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
14. marts 2003 - 07:33 #4
så kan du hente en ( Divx Sutitle Displayer) den her afspiller kan du se subtitler på divx film.. jeg har den selv.
Avatar billede bentn Nybegynder
14. marts 2003 - 13:17 #5
Først skal du bruge en afspiller. Jeg forslår BsPlayer version 0.85
kan hentes her www.bsplayer.org
Højreklik og åben din film og bagefter kan du (igen ved at højreklikke)
klikke ud for hvor der står, subtitles/undertekster hente din tekster ind.
og sådan for du dem sat sammen.
Avatar billede jmguti Nybegynder
14. marts 2003 - 17:50 #6
Jeg har hentet en bsplayer og det fungere. Indtil jeg har set halvdelen af filmen og skal skifte til (cd2)(Afspiller dog ikke fra cd men håber i ved hvad jeg mener). Så starter teksterne forfra. Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede jmguti Nybegynder
14. marts 2003 - 17:54 #7
Hvilken type undertekster skal jeg hente til bsplayer. Er det underordnet?
Avatar billede bentn Nybegynder
14. marts 2003 - 18:04 #8
Hvis du har 2 cd'er skal du sikre dig at teksten passer til filmen.
Hvis du kun har "en" tekst fil vil den starte forfra ved din anden cd.

Du kan endten dele din tekst fil op i 2 så de passer til dine film,
eller sætte din film sammen til en stor.
Derefter kan du f.kes bruge playlist i bsplayer, så køre det ud i et.
Du skal bare omdøbe tekst filen så det passer til hvad din film hedder.

eks.
Anders_And cd1.avi
- så skal din tekst fil hedde
Anders_And cd1.srt (hvis din tekst fil er .srt)

Og husk at ligge tekst fil og film i "samme mappe" ellers VIRKER DET IKKE.

BsPlayer understøtter de fleste tekst formater.
srt. sub. txt

Tak for point :)
Avatar billede jmguti Nybegynder
14. marts 2003 - 18:32 #9
OK super. Lige et spørgsmål mere. Hvordan deler jeg en tekstfil op i to og den skal vel deles på det rigtige tidspunkt for at teksterne passer. Ellers mange tak
Avatar billede jmguti Nybegynder
14. marts 2003 - 18:38 #10
Sidste spørgsmål. Hvor er det bedst at hente undertekster. Synes de er svære at finde.
Avatar billede bentn Nybegynder
14. marts 2003 - 18:46 #11
Nå, flere spørgsmål - okay da, sidste svar :)
Prøv at læse denne guide vedr. tekster
http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=37

sidst nævnte kan jeg ikke hjælpe dig med,- da det muligvis strider mod
reglerne her på Eksperten.
Avatar billede jmguti Nybegynder
14. marts 2003 - 20:55 #12
Nu fungere det. Tak bentn