Avatar billede tike|dk| Nybegynder
13. marts 2003 - 20:34 Der er 7 kommentarer

Lov omkring handel

Er der ikke noget med at der er lov om at der skal følge en Dansk bruger manual med elektronik som er købt i danmark?

Links ønskes gerne
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. marts 2003 - 21:48 #1
Dette drejer sig om en slags elektriske borde, men det er det eneste sted jeg har fundet hvor et sådan lovkrav er nævnt:

www.bar-foka.dk/5/1839/Havesanke_borde.doc+%22dansk+brugermanual%22%2Blovkrav&hl=da&ie=UTF-8" target="_blank">http://216.239.37.100/search?q=cache:iPLVm7kmu-cC:www.bar-foka.dk/5/1839/Havesanke_borde.doc+%22dansk+brugermanual%22%2Blovkrav&hl=da&ie=UTF-8
Avatar billede tommyf Nybegynder
13. marts 2003 - 21:51 #2
Til gengæld gør Laptop4u opmærksom på at man ikke er berettiget til en dansk manual: http://www.laptop4u.dk/main_leveringsbetingelser_.html

Men jeg må ærlig indrømme at jeg aldrig har hørt om sådan en regl før. Mon ikke også det er op til den enkelte at vurdere om han har brug for det?
Avatar billede tike|dk| Nybegynder
13. marts 2003 - 22:06 #3
det drejer sig om et Digital Kamera købt via Dansk E-handel butik.
Har modtaget en Tysk manual, hvilket ikke er opgivet på butikkens hjemmeside
Avatar billede popsy Novice
13. marts 2003 - 22:35 #4
De fleste lover en manual på et nordisk sprog, nogle lover den på et europæisk hovedsprog (engelsk eller fransk (bvadr))

Troede egentlig osse selv der var en lovgivning om den danske manual, men bliver sq mere og mere i tvivl!
Avatar billede ljm21 Praktikant
18. marts 2003 - 23:14 #5
Du har krav på en passende instruktion.

Det kan tolkes som alt fra en 200 siders manual, til 10 ord fra forhandleren om produktets betjening.

Jeg vil mene du har krav på mindst en instruktionsanvisnig, der kort beskriver kameraets funktioner.
Avatar billede popsy Novice
24. marts 2003 - 01:49 #6
Fik du svar nok?
Avatar billede ljm21 Praktikant
10. marts 2004 - 09:38 #7
Hvis du fik dit svar så luk spørgsmålet, ellers må du uddybe.

Lars