Avatar billede 12tri Nybegynder
10. november 2000 - 16:57 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

Program til visning af ASP-sider

Hej

Jeg er ved at oversætte et engelsk forum tl dansk. Forumet er skrevet i asp.
Jeg vil derfor gerne kunne se asp-siderne på min egen computer.
Uden at behøve at koble mig til internettet, uploade filerne, og åbne min browser for at se dem.
Kan man ikke få et program tl at vise asp-sider på ens egen computer ?
Hvor kan man få (downloade) et sådan program ?
Og hvordan sætter man det op, så det virker ?

75 point til den som kan hjælpe mig !
Avatar billede enlize Nybegynder
10. november 2000 - 17:02 #1
Jo - du installere Pws på din computer.
Hvis ud køre win95 eller NT40 kan du downloade hos microsoft.

Ellers ligger de som installation hvis du køre Win98, 2000

Avatar billede klas Juniormester
10. november 2000 - 17:02 #2
det hedder Personal Web server og ligger på din windows cd :)

Avatar billede klas Juniormester
10. november 2000 - 17:02 #3
damn  :)
Avatar billede r-bj Nybegynder
10. november 2000 - 17:04 #4
Hvis du kører 98 eller ME kan du installere Microsoft Personal Web Server (PWS)

så kan du køre asp siderne derpå.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. november 2000 - 17:05 #5
det du skal er at installere en webserver på din puter!!

I win95-98-ME, er det PWS du skal installere - og det skulle gerne ligge på CD\'n

I Windows NT-2000, skal du installere ISS, og disse ligger osse på CD\'n

-Grunken
Avatar billede 12tri Nybegynder
10. november 2000 - 17:05 #6
Hvor på cd\'en jeg kan ikke finde det på min, den er vist heller ikke helt lovlig.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. november 2000 - 17:05 #7
IIS even
Avatar billede klas Juniormester
10. november 2000 - 17:06 #8
hvis det er en win 98 så ligger den i cd drev:/tools/pws tror jeg . . ellers så sig til så kan jeg sende den til dig
Avatar billede 12tri Nybegynder
10. november 2000 - 17:06 #9
Har i en url hos microsoft, til downloadning af denne \"Microsoft Personal Web Server\"
Avatar billede 12tri Nybegynder
10. november 2000 - 17:07 #10
Har også hørt om appache-webserver kender i noget til den?
Avatar billede klas Juniormester
10. november 2000 - 17:10 #11
Den kan vel ikke bruges til asp så vidt jeg ved . . . .PWS er ihvertfald det mest almindelige
Avatar billede grunken Nybegynder
10. november 2000 - 17:10 #12
yepper det var selvfølgelig osse en mulighed, men den er lidt sværere at sætte op, men den finder her !!!

http://httpd.apache.org/dist/

-Grunken
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
10. november 2000 - 17:16 #13
hvis det er win98 så hedder mappen på din CD \"addons\" i den ligger en mappe der hedder \"pws\", hvor du bare kan dobbeltklikke på \"install.exe\" og du er kørende i løbet af no time
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
10. november 2000 - 17:22 #14
Avatar billede klas Juniormester
10. november 2000 - 17:23 #15
Det link er vel kun hvis han har Windows NT  ?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
10. november 2000 - 17:23 #16
(hvis du har modem så bør du ikke hente den fra nettet medmindre du har for meget tid og en fastpris abonnement)
Avatar billede mtm Praktikant
10. november 2000 - 17:27 #17
Og når du har installet pws. Kan du starte din browser og skrive http://127.0.0.1 for at se din homepage.
Hvis du gemmer en fil kaldet \"C:\\Inetpub\\wwwroot\\minmappe\\tester.asp\" skal du skrive http://127.0.0.1/minmappe/tester.asp for at få den vist.
se også http://www.activeserverpages.dk/faq/default.asp?question=2 for mere info..
/MtM
Avatar billede 12tri Nybegynder
10. november 2000 - 17:56 #18
Jeg har nu downloadet PWS, og skal nu til at instalere den, for derefter at afprøve den.
Vender tilbage
Avatar billede tzr Nybegynder
11. november 2000 - 11:28 #19
Du kan køre ASP fra www.brinkster.com helt gratis
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
11. november 2000 - 12:05 #20
LAD VÆRE med at køre scripts, du ikke har testet hjemme, du risikerer at gulve hele serveren hvis du laver en fejl og så kan du ikke bare gå hen og genstarte den. Håber virkelig ikke det er det, du opfordrer til, tzr
Avatar billede tzr Nybegynder
11. november 2000 - 12:12 #21
næ, men det var nu også mere hvis 12tri ville have det ud på nettet så andre kunne se det ... du ... en hjemmeside
Avatar billede 12tri Nybegynder
09. december 2000 - 13:18 #22
10, 10, 10, 10, 10, 25, 0,

Tak for hjælpen