Avatar billede zub-zero Nybegynder
13. marts 2003 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

win2k server: min harddisk laver noget skumler [event viewer]

et udklip fra event viewer fra firma serveren:

An error was detected on device \Device\Harddisk2\DR2 during a paging operation.

The driver has detected that device \Device\Scsi\Ultra1 has old or out-of-date firmware. Reduced performance may result.

det første er en 80gb maxtor hd og det næste en ultra 133 ide controller fra promise

hver besked står der 13 gange pr sek.! - så regn selv ud hvor lang tid det tager før windows siger "system log is full" og fryser de fleste programmer...

der er en ny bios til controlleren på promises hp, men controlleren har virket fint på en win 2k pro maskine (som den kørte på inden vi fik stand-alone server) og det er den nyeste driver, er win2k server virkelig så forskelligt fra pro?

nogen der har andre bud end at opdatere bios?
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 10:59 #1
Passer driver og firmware sammen? Se readme filen til driveren.

Bedste bud: Nyeste driver og firmware.

JP
Avatar billede venturer Nybegynder
14. marts 2003 - 11:03 #2
Jeg vil også mene driver til controlleren.

Sørg for at Serveren er ajour med de seneste updates og servicepack 3.
Avatar billede zub-zero Nybegynder
15. marts 2003 - 01:19 #3
problemet blev løst ved at formatere og derefter bruge en ældre driver.
jeg giver ikke nogle point da jeg ikke mener at svarene løst problemet og det stod i spm.et at det var de nyeste drivere der blev brugt.
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. marts 2003 - 08:08 #4
øøøh?
>Passer driver og firmware sammen? Se readme filen til driveren.