Avatar billede thenerd Nybegynder
13. marts 2003 - 16:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan en P4 klare i varmen

Jeg har lidt forgæves søgt nettet rundt efter at høre hvor meget mi nCPU egentlig kan klare af varme osv.

Jeg er den heldige ejer af en P4 Northwood2, FSB 533 2.4 GHz, og ville høre hvor meget sådane en CPU egentlig kan klare. Hvor mange grader er den indtil den bliver påvirket af det..? Hvornår den fryser? Hvornår den brænder af? Osv. osv.

På forhånd, tak :)
Avatar billede thenerd Nybegynder
13. marts 2003 - 16:10 #1
Undskyld evt. stavefejl/tastefejl.. Var lidt hurtig i farten! :/
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. marts 2003 - 16:10 #2
den brænder i hvert fald ikke af! P4 skruer automatisk ned når den bliver for varm!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. marts 2003 - 16:18 #3
Avatar billede thenerd Nybegynder
13. marts 2003 - 16:27 #4
Du ville være en vinder hvis du gad Copy/Paste lige de vigtigste ting, da jeg pt ikke har Adobe Acrobat Reader liggende - Ja, jeg er vist lidt doven, men vil bare have så små ting at vide :>
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
13. marts 2003 - 16:28 #5
Det er meget forskelligt fra system til system, og hvilken stepping cpu'en har og køling. Hvilken køling har du??
En P4 begynder først at tage skade ved 70-80 grader, og som thenerd også skrevet brænder den ikk bare af, det er jo en intel ikk amd.
Stepping siger noget om hvor god cpu'en er og hvor meget man kan oc den. Intel's nuværende bedste cpu'er har steppingen C1, men de er mere eller mindere sjælden, når man har en cpu under 2666 mhz.
Du kan finde ud af hvilken stepping din cpu har med et lille program, som hedder wcpuid + http://www.overclocking.dk/download.asp?mode=show&id=207
Du skal installere det og kører det. Inde i programmet står der stepping ID, og hvis der står 7 ud for Stepping ID, er det en C1 stepping. Så skal du være meget glad og regne med ca. 3,2 med In-a-box køleren og 3,2--> med bedere køling
/thomas
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. marts 2003 - 16:29 #6
Den skal i vært fald være under 80 grader! ellers skruer den alligevel selv ned! Men du kan sagtens køre den op på omkring 70! det er dog der-omkring den skruer ned ad sig selv!
Avatar billede thenerd Nybegynder
13. marts 2003 - 16:35 #7
Linket til selve download er vist nede pt, prøver igen senere..

Anyways, jeg har en sød lille In-A-Box køler og har, med 2.4 Ghz'en, 30 grader ved windows-opgaver.. Jeg har så overclocket den via FSB'en indei BIOS'en til en 2.71 GHz og er nu en 35 grader ved windows-opgaver!

Tror egentlig mine spørgsmål er besvaret: Man kan simpelthen ikke brænde en P4 af og samtidig er det først oppe ved 70-80 grader det begynder at blive hæsblæsende :) Det grade-antal når jeg nok ikke lige foreløbig, så det må vente til den tid ;)

Så giver point'ne ud nu, og i skal have mange tak for svarene!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. marts 2003 - 16:37 #8
hestenhenning, hvad hvis ens cpu har stepping 4??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. marts 2003 - 16:37 #9
thenerd >> Her har du en tabel med værdierne: http://www.bokaj.dk/eksperten/thenerd.jpg
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. marts 2003 - 16:37 #10
Nå det nåede jeg så ikke
Avatar billede thenerd Nybegynder
13. marts 2003 - 16:43 #11
Puha, det var sq ærgeligt jacobclausen! :\

Du må vist få point til en anden god gang! :)
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
13. marts 2003 - 20:04 #12
mr-bob>> det er en B0(bnul) stepping, og er ikk nær så god som C1. Regn med 2,8 normal og 3--> med bedere
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
13. marts 2003 - 20:23 #13
Man kan godt brænde en P4 af, det har www.hardocp.com gjort flere gange, de brændte senest en 3,066 HT af. AV!!!!!! 6000 ud af vinduet og en uge senere prøvede de igen.
Brændte og brændte af, det var med Vapochill, så meget røg var det ikk, men den døde.
/thomas