Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 15:25 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP !!!! DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

For denne fejl meddelse: Stop: 0x000000D1

Og kan ikke starte windows op, heller ikke i fejlsikkeret tilstand. Det eneste jeg har gjort er at opdater nogle driver til com1 og lpt1...

Er der nogle der kan hjælp mig, har prøvet at slå dem fra via dos, men kan ikke få det til at virker. Det kan også være at det er de forkerte jeg slår fra

Hilsen Anders
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. marts 2003 - 15:37 #1
Har du prøvet at starte op med en "last known good.." ? Den loader de sidst brugte drivere, med mindre de er beskadiget eller væk..
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 15:45 #2
Ja, det virker heller ikke. Ved du hvilken service, der er com1 og lpt1 ???
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. marts 2003 - 15:56 #3
Jeg oplevede at en af vores servere på arbejdet crashede med samme fejl. Dog var det i en .sys fil til en af dens scsi-controllere.
Maskinen kunne dog godt boote op igen, men er da interesseret i at finde ud af, hvad måske kunne ha' fremkaldt fejlen!
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. marts 2003 - 15:56 #4
Det er ikke en service. Så den kan du godt stoppe med at lede efter.
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:07 #5
Har du så nogle gode bud på, hvad jeg så kan gøre ???? For den vil som sagt ikke komme ind i windows, og det eneste der er ændre er en opdatering af driver på com1 og lpt1
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 16:07 #6
Fandt dette hos MS
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B293077
Men det hjælper nok ikke meget.

Prøv evt. at disable dine COM og LPT porte i BIOS.
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:08 #7
Kan jeg kalde det på nogen fra dos, så jeg kan ændre det tilbage til et eller andet standart, som jeg bare kan ændre igen bagefter ????
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:09 #8
Det kan jeg ikke gøre i BIOS, har prøvet at slå det fra. Men den mulighed er slet ikke i BIOSEN
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 16:12 #9
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:17 #10
Har prøvet at køre en repair, det virker heller ikke, køre og windows 2000. Har prøvet det både på den ene og den anden måde
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:28 #11
Kan det godt være driverne, når jeg ikke kan starte den i fejlsikret tilstand
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 16:42 #12
Sidder der noget i com og LPT portene , så prøv at tag det fra.
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:44 #13
Nej, der sidder ikke noget i nogle af porte overhovedet.
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:44 #14
Det er en bærbar, så jeg kan ikke bare pille dem fra, for så udløber grantien
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 16:45 #15
Har du prøvet at sætte din BIOS til Default settings?
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 16:46 #16
Det står den til.... Så det hjælper ikke så meget :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 16:55 #17
Hvor langt når du ind i opstarten?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 16:57 #18
Når du skriver at du har prøvet via DOS så er det vel Windows Recovery Console, og ikke en DOS disk.

Tast help for at få listet alle komandoer.
Tast listsvc for at få navne på dine services.
Brug disable til at disable services relateret til COM og LPT.

Hvis jeg ikke husker fejl er parport paralelporten/LPT

Good Luck
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 17:25 #19
Jep, det er det. Og har også disablet den, men det virker heller ikke.
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 17:27 #20
Den når ind der, hvor den for den grafiske overfalde. Og så når den ca 2/3 dele. Har prøvet at slå nogle boot service fra, og så for jeg fejlen før. Så det må være i det den indlæser system eller auto.
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 17:29 #21
Er der nogle af jer som ved, hvad der sker, når man laver en ny installation på samme disk. Kan jeg undgå at jeg mister de data'er der ligger ???
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 17:34 #22
Sidste gang jeg var med til det , mistede brugeren ingenting.
Men jeg tør ikke give garantier.*S*
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. marts 2003 - 17:34 #23
Hvis du ligger en installation af Windows 2000 i f.eks winnt2 så sker der ikke noget ved det.. Du vil stadig have alle dine data.. MEN der er inkke nogen af dine programmer der virker bagefter.. (eller rettere ikke ret mange)
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 17:39 #24
Også selv om filerne ligger i document ???
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. marts 2003 - 17:40 #25
Ja der sker ikke noget med dem..
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. marts 2003 - 17:46 #26
når du installerer en ekstra Windows 2000 ovenpå laver den blot det nye windows katalog som du vælger. Heri liger alle filer der har noget med selve ystresystemet at gøre.. (et par stykker ligger også i c:\)

Det du endda kan prøve når du har installeret en winnt2 er at tage winnnt2\system32\drivers og kopiere over i winnt\system32\drivers ofg så rette i boot.ini filen i roden af dit c: drev så du kan vælge at starte op i winnt ( tilføj blot en ny linie magen til den der er og fjern 2 tallet fra den)

Det kan være at den så vil starte op.. Men slet ikke sikkert..

Men alle dine dokumenter er der stadigvæk - garanterer..
Avatar billede anderswind Nybegynder
13. marts 2003 - 19:58 #27
Hvordan for jeg så mine driver oplysninger over i den anden. Er der ikke en fil, som indholder oplysninger på alle driver og hvor de ligger. For så vil jeg lige prøve at kopier den over i den anden.
Avatar billede dinkie Nybegynder
14. marts 2003 - 10:42 #28
Som jeg skriver.. Hele kataloget Drivers under system32.. Fra winnt2 -> winnt
Avatar billede b-master Nybegynder
16. marts 2003 - 22:34 #29
Har du logitech tastertur?
Avatar billede anderswind Nybegynder
12. februar 2004 - 09:43 #30
test